تاریخ انتشار
شنبه ۵ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۰۹۷۱

رئیس دانشكده الهیات دانشگاه اردن: امام حسین(ع) بنیانگذار مكتب آزادگی است

رئیس دانشكده الهیات دانشگاه اردن: امام حسین(ع) بنیانگذار مكتب آزادگی است

رئیس دانشكده الهیات دانشگاه اردن با عرض تسلیت به شیعیان جهان به مناسبت ایام محرم گفت كه امام حسین(ع) بنیانگذار مكتب آزادگی است.

"محمد المجالی " رئیس دانشكده الهیات دانشگاه اردن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تصریح كرد: قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا به مسلمانان درس آزادگی و مقاومت داد و ایشان اسوه مبارزه با طاغوت هستند.

وی افزود: امام حسین(ع) در حقیقت بنیانگذار مكتب آزادگی است و به ما آموخت كه چگونه می‌توان از قید دشمنان رهایی یافت؛ حتی اگر به قیمت جان انسان تمام شود.

رئیس دانشكده الهیات دانشگاه اردن تصریح كرد: آن حضرت دلیل قیام خود را امر به معروف و نهی از منكر اعلام كرد و مسلمانان نیز باید همواره این راه را در زندگی ادامه دهند.

المجالی در رابطه با جایگاه امام حسین(ع) در میان برادران اهل سنت گفت: اهل سنت برای ایشان احترام خاصی قائل هستند و همه می‌دانیم كه ایشان و برادرش امام حسن(ع) "سیدا شباب اهل الجنة " هستند و از جایگاه ویژه‌ای نزد پیامبر اكرم برخوردار بودند.

وی خاطرنشان كرد: متاسفانه دشمن می‌كوشد تصویر نادرستی از جایگاه ایشان در میان اهل سنت نشان دهد ولی حقیقت امر این است علمای بزرگ اهل سنت همواره آن حضرت را در زمره نیكان تاریخ به شمار می‌آورند و توهین به ایشان گناه بزرگی نزد آنان محسوب می‌شود.

وی در پایان با عرض تسلیت مجدد به شیعیان جهان به مناسبت فرارسیدن ایام محرم، اظهار امیدواری كرد كه امت اسلام ادامه دهنده راه بزرگانی همچون امام حسین‌(ع) باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما