تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۲
۰
کد مطلب : ۱۲۲۶۶

ساماندهی ۱۷۰۰ هيئت عزاداری مذهبی در استان مركزی

ساماندهی ۱۷۰۰ هيئت عزاداری مذهبی در استان مركزی
حجت‌الاسلام «احمد رضاييان»، مديركل تبليغات اسلامی استان مركزی گفت: با توجه وجود ۱۷۰۰ هيئت مذهبی كه در استان مركزی ساماندهی شده‌اند، اين هيئات در ايام محرم و صفر با كمترين آسيب نسبت به گذشته برنامه‌های خود را اجرا كرده است.

وی افزود: وجود بعضی خرافات و آيين‌های غيرمستند در مراسم‌ عزاداری و رعايت نكردن نظم در حركت دسته‌های عزاداری در خيابان‌ها يكی از مشكلات هيئات مذهبی در سال‌های گذشته بوده است كه در سال‌جاری با همكاری اين اداره كل و حمايت‌های راهنمايی و رانندگی اين معظلات تا حد زيادی مرتفع شده است.

حجت‌الاسلام رضاييان با اشاره به فعاليت ۲۸۰ هيئت مذهبی بانوان در استان گفت: برای هيئت‌های مذهبی بانوان نيز در سال‌های اخير برنامه‌های مختلفی طراحی شد كه از جمله آنها می‌توان به آموزش‌های تخصصی بررسی آسيب‌های عزاداری اشاره كرد كه مورد استقبال مسئولان هيئت‌های مذهبی بانوان قرار گرفت.

وی تصريح كرد: فرهنگ‌سازی نقش مهمی در پيشگيری از رواج خرافات يا بيان مباحث غير مستند دينی دارد كه در اين خصوص فعاليت‌های اين اداره كل همچنان ادامه خواهد داشت.

مديركل تبليغات اسلامی استان مركزی در پايان از فرماندهی و معاونان و كادر نيروی انتظامی استان كه در برگزاری هرچه بهتر مراسم ايام محرم و صفر به هيئت‌های مذهبی و اداره كل تبليغات اسلامی استان مركزی كمك كردند، تشكر و قدردانی كرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما