تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۴
۰
کد مطلب : ۱۲۳۶۳

مساجد بین راهی خراسان شمالی با اعتبار بیش از ۵/۲ میلیارد مرمت می شود

مساجد بین راهی خراسان شمالی با اعتبار بیش از ۵/۲ میلیارد مرمت می شود
کاظمی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال جدید و اهمیت موضوع گردشگری و توسعه این مهم در این استان با توجه به جایگاه این استان و استقرار آن بین دو قطب گردشگری زیارتی خراسان رضوی و سیاحتی استان‌های شمالی و سواحل خزر، معرفی هرچه بیشتر استان را از اولویت‌های مهم در این راستا عنوان کرد.

وی اطلاع رسانی در خصوص این مهم را بسیار ضروری دانست و گفت: در خصوص ارتقاء این اصل مهم و محوری پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات سفر برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های استان راه‌اندازی شده است.

کاظمی تهیه و چاپ ۳۵۰ هزار بسته تبلیغاتی، نقشه و کاتالوگ‌ها و نیز استقرار ۲۴ پایگاه اطلاع‌رسانی از ابتدای ورودی به استان تا مکان‌های خروجی با هدف استقبال از زایرین و معرفی هرچه بیشتر استان را به اقدامات در این خصوص افزود.

وی برپایی ۷۰ غرفه صنایع دستی در بجنورد و شیروان و مانه و سملقان و تلاش در جهت افزایش آن به ۱۰۰ غرفه، تولید برنامه‌های تلویزیونی در این راستا را دیگر اقدام در معرفی استان خواند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی به طرح احداث، توسعه و تجهیز نمازخانه‌ها و مرمت مساجد بین راهی در این استان اشاره کرد و خبر داد: ۱۹ نقطه در نقاط مختلف به ویژه در نقاط هدف گردشگری استان در قالب این طرح در حال ساخت و ساز است که ۱۲ مکان توسط خود این اداره کل و ۷ نقطه دیگر نیز از طریق شرکت خصوصی انجام گرفته که ۵ مکان برای بهره‌مندی مسافران در ایام نوروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص اعتبار هزینه شده در این راستا اعلام کرد: یک میلیارد و نیم از اعتبارات استانی و یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی در طول سال ۸۷ و ۸۸ هزینه شده است.

وی همچنین با عنوان اینکه در تمام روستاهای هدف گردشگری نمازخانه وجود دارد، اضافه کرد: برای ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی در استان ۲۷۰ میلیون تومان هزینه می شود که با همکاری ستاد اقامه نماز استان و بازدید آنها از نمازخانه‌ها، بسیاری از کمبودها رفع و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

وی با تأکید بر این مطلب که سال آینده تمام توان ما در معرفی استان بکارگیری نگاه تخصصی و ورود به حوزه‌های کارشناسی در این خصوص است از انتشار ۷ مجموعه کاملا کارشناسی شده و تخصصی در این راستا خبر داد و افزود: همچنین یک مجموعه حاوی شعر به همراه تصاویر نقاشی شده در رابطه با ویژگی‌های فرهنگی استان و معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی و مناطق گردشگری ویژه کودکان نیز منتشر خواهیم کرد.

کاظمی با اعلام اینکه در خراسان شمالی بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این میان ۴۰۵ اثر ثبت شده، در این رابطه مردم را بهترین حافظان و ناظران میراث فرهنگی و در نتیجه توسعه حوزه گردشگری دانست و این حوزه را حوزه‌ای فرا بخشی و توسعه آن را در گرو همکاری همه بخش‌ها به ویژه آحاد مردم ذکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما