تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۲۴۳۸
از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان؛

نمودار جامع مسئله‌شناسی زایر ترسیم می‌شود

نمودار جامع مسئله‌شناسی زایر ترسیم می‌شود
حجت‌الاسلام ابراهیم سعدی در جمع پژوهشگران طرح مطالعاتی مسئله‌شناسی زایر در حوزه معرفتی و رفتاری، اظهار داشت: این نمودار براساس معنای مفاهیم، علوم انسانی و موضوعی ترسیم و اطلاعات آن مبنای بسیاری از طبقه‌بندی‌ها در سایت‌ها و نرم‌افزارها خواهد بود.

وی یادآور شد: در مرحله اول اجرای این طرح بیش از ۴۲ هزار و در مرحله دوم آن نیز بیش از هفت هزار سوال مطرح شده است که از سوی زائران در نشست‌های حلقه‌های معرفت حرم مطهر رضوی جمع‌آوری، طبقه‌بندی و بررسی و تحلیل شده است.

حجت‌الاسلام سعدی مدت اجرای این طرح را ۸ ماه عنوان کرد و ادامه داد: در اجرای این طرح از روش تحلیل محتوا همراه با نوآوری‌های پژوهشی استفاده شده است و نتایج آن به عنوان پشتوانه‌ای برای برنامه‌ریزی‌ها در سازمان‌های فرهنگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: احکام و فلسفه آن با ۳۲ درصد، منطق عملی و مشاوره با ۳۱ درصد، فلسفه فطرت با ۷ درصد بیشترین و عدل، فلسفه سیاسی، فلسفه دین، کلام جدید و ادیان غیراسلامی با یک درصد کمترین سئوالات مطرح شده از سوی زایران بوده‌اند.

حجت‌الاسلام سعدی، حرم مطهر رضوی را فضایی مناسب برای انجام تحقیقات میدانی دانست و یادآور شد: براساس خروجی این طرح می‌توان جایگاه واقعی نیازها و سؤالات مردمی را مشخص و حتی نقش سازمان‌ها و مراکز ذیربط را تعیین کرد.

در اجرای این طرح ۴۰ خادم و پژوهشگر وظیفه ثبت و تحلیل داده‌ها را بر عهده داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما