تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۳۲۵۵

احتمال اعزام زایران عتبات عالیات از طریق مسیر دریایی و چذابه

احتمال اعزام زایران عتبات عالیات از طریق مسیر دریایی و چذابه
جامعه - خیمه: مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: طرف عراقی برای اعزام زایران عتبات عالیات از طریق مسیر دریایی آمادگی ندارد، زیرا هنوز بسترهای این اقدام را فراهم نکرده است اما در صورت آمادگی طرف عراقی می‌توان این موضوع را در دستور کار قرار داد تا بخشی از زایران ایرانی عتبات عالیات از طریق مسیر خرمشهر ـ بصره اعزام شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون اعزام زایران ایرانی به عراق از مرز شلمچه انجام می شود و تاکنون چند آژانس مسافرتی آمادگی خود را برای اعزام زایران ایرانی عتبات عالیات از طریق مرز دریایی خرمشهر ـ بصره اعلام کرده‌اند.

مدیر کل حج و زیارت استان خوزستان افزود: برقراری مسیر دریایی برای اعزام زایران عتبات عالیات می‌تواند نقطه عطفی برای افزایش مسافرت‌های دریایی و رونق بیش از پیش بندر خرمشهر برای انجام امور گردشگری باشد.

دل آرام گفت: بندر خرمشهر در حال حاضر دارای بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی است که قرار بود برنامه اعزام حجاج ایرانی و حتی آسیای میانه نیز از طریق مسیر دریایی این بندر انجام شود.

سید جعفر حجازی استاندار خوزستان هم درباره مرز دیگری که زایران می توانن از طریق آن به عتبات عالیات سفر کنند گفت: در آینده نزدیک ، تردد زوار عتبات عالیات از طریق مرز چذابه آغاز می‌شود.

وی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی تعریض، آسفالت و بهسازی جاده بستان، سوسنگرد در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله نخست روزانه ۵۰۰ نفر از طریق مرز جذابه به عتبات عالیات می‌روند که این رقم تا پایان سال ۹۰ به یک هزار و ۵۰۰نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال محور بستان ، سوسنگرد به دلیل تردد بالا و مشکلات موجود در این حدفاصل و تا پایان سال ۹۰ عملیات تعریض و بهسازی مجموع این محور به پایان برسد.

حدود سه هزار زایر ایرانی روزانه از طریق مرزهای زمینی به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما