تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۳۳۸۳

اعلام آمادگی سازمان حج و زیارت برای اعزام سالانه یك میلیون زایر به سوریه

اعلام آمادگی سازمان حج و زیارت برای اعزام سالانه یك میلیون زایر به سوریه
جامعه: علی لیالی رئیس سازمان حج زیارت گفت: ایران برای اعزام یك میلیون نفر زائر به سوریه در سال و همچنین توسعه حرم مطهر حضرت رقیه(س) آمادگی دارد.

وی كه در رأس یك هیئتی برای شركت در كمیسیون مشترك زیارتی و گردشگری ایران و سوریه به دمشق سفر كرده، روز دوشنبه در دیدار با سعداله آغا قلعه وزیر گردشگری سوریه در این وزارتخانه در دمشق افزود: برای این منظور لازم است تا طرف سوری و به خصوص وزارت گردشگری این كشور اهتمام جدی در زمینه تأسیسات زیرساختی و توسعه اماكن پذیرش زیران ایرانی و توجه به پایانه‌های مرزی زمینی و هوایی برای ارتقای خدمات رسانی به زوار ایرانی داشته باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: مسایل و مشكلات موجود در ارتباط با زائران ایرانی در سوریه از سوی مقام ها و مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران مورد پیگیری است و باید در این خصوص اقدامات عملی و سریع صورت گیرد.

لیالی با اشاره به سفر یك هیئت پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسایل و مشكلات زائران ایرانی به عراق و سوریه در اواخر اردیبهشت ماه گذشته افزود: لازم است تا طرف سوری ضمن برطرف كردن مشكلات زائران برای ارتقای بیش از پیش خدمات به ایشان نیز گام‌های عملی بردارد.

وزیر گردشگری سوریه نیز در دیدار با هیئت حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از برنامه‌های ایران برای زائران و استقبال از افزایش آنان برای سفر به سوریه خاطر نشان كرد: این كشور برنامه‌ها و طرح‌های بلند مدتی برای ارتقای خدمات به زائران و به خصوص زائران ایرانی در دست اجرا دارد.

آغا قلعه افزود: ساخت زیرگذر در خیابان مجاور حرم حضرت زینب(س) در منطقه زینبیه برای جلوگیری از ازدحام و روان‌سازی تردد خودروها و همچنین احداث هتل برای پذیرش تعداد روزافزون زائران در این منطقه از جمله برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا برای توسعه این منطقه است .

هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست لیالی برای شركت در كمیسیون مشترك زیارتی و گردشگری ایران و سوریه روز دوشنبه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

كمیسیون مشترك زیارتی گردشگری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه قرار است با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر گردشگری سوریه و نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با امر حج و زیارت دو طرف، در دمشق برگزار و روز سه شنبه نیز در پایان جلسات و نشست‌های آن دو طرف یك توافقنامه همكاری جدید امضا كنند.
مرجع : اعتدال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما