تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۱۰
۰
کد مطلب : ۱۳۴۹۸

سهم دولت در احیای بقاع متبرکه با سازمان اوقاف برابر است

سهم دولت در احیای بقاع متبرکه با سازمان اوقاف برابر است
جامعه: معاون مالی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سهم دولت در تخصیص اعتبارات و احیای بقاع متبرکه به دلیل اهمیت این اماکن از نظر توریستی، گردشگری، تاریخی، باستانی و هنرهای اسلامی با سازمان اوقاف برابر است.

نادر ریاحی با بیان اینکه بودجه های دولتی و ملی برای احیای تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اعم از با متولی و بدون متولی صرف می شود گفت: سازمان اوقاف امامزادگان را بر اساس پیشینه، تاریخ، زائر و موقوفه طبقه بندی کرده و بر اساس آن تامین اعتبار و هزینه می‌کند.

وی گفت: اینکه برخی از اعضای فراکسیون بقاع متبرکه می گویند احیای امامزادگان بدون متولی بر عهده اوقاف بوده و دولت در صورت تامین اعتبار به اوقاف لطف می کند باید بگویم دولت در احیای بقاع متبرکه به دلیل اهمیت بقاع از نظر توریستی، گردشگری، تاریخی، باستانی، هنرهای اسلامی و... سهم دارد و تا کنون بودجه های خوبی به سازمان اوقاف اختصاص داده است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: سرمایه گذاری بر روی بقاع متبرکه و امامزادگان موجب تقویت بسترهای اعتقادی، تاریخی، میراث فرهنگی و گردشگری در سطح کشور و حتی بین الملل می‌شود.

ریاحی در مورد وضعیت و فعالیت فراکسیون وقف در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای فراکسیون بقاع متبرکه و وقف متشکل از ۱۵۰ نماینده هستند که با رفتن حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور از مجلس فراکسیون بدون رئیس باقی مانده اما به زودی اعضای هیئت رئیسه آن انتخاب می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما