تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۳۹۷
یک مقام فرهنگی:

بانوان مبلغ باید در سخنان خود به مدیریت حضرت زینب(س) در روز عاشورا اشاره کنند

بانوان مبلغ  باید در سخنان خود به مدیریت حضرت زینب(س) در روز عاشورا اشاره کنند
به گزارش خیمه، مسئول بسيج بانوان نيروی مقاومت بسيج گفت: بانوان مبلغ و مداح بايد در سخنان و مرثيه‌های خود به مديريت حضرت زينب(س) به‌عنوان پيام‌آور عاشورا بر احساس و عواطف خواهرانه اشاره كنند تا بانوان به اين مسأله آگاه شوند كه حضرت زينب(س) پس از شهادت امام حسين(ع) به افشاگری حقايق حكومت پليد يزيد پرداخت و در فرهنگ عاشورا و اسلام را زنده كرد.

مينو اصلانی با اظهار تأسف از بيان سخنانی به دور از شأن حضرت زينب(س) در برخی مجالس مذهبی گفت: غلبه بر شرايط حاد و تنش‌های موجود پس از واقعه عاشورا، نقطه عطفی در توانايی‌های اين اسوه صبر است كه متأسفانه بيشتر خطيبان اقدام شايسته‌ای در معرفی و تبيين آن نكرده‌اند.

وی با اشاره به نقاط قوت موجود در مراسم عزاداری بانوان، پرداختن به جنبه‌های تربيتی در اين جلسات را يكی از مهم‌ترين نقاط قوت اين مجالس عنوان كرد و گفت: اين مقوله تبعات بسيار مثبتی را برای نسل جوان به همراه دارد زيرا حضور در اين جلسات زمينه‌ای را فراهم می‌كند كه شور ايثار و محبت به اهل‌بيت(ع) به فرزندان منتقل ‌شود. 

مينو اصلانی تبادل‌نظر را يكی ديگر از دستاوردهای اين جلسات دانست و افزود: حضور در اين جلسات شرايطی را فراهم می‌كند كه زنان با مبانی اصولی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، دينی و تربيتی آشنا شوند و علاوه بر افزايش سطح اطلاعات و آگاهی آنها در اين عرصه‌ها نسبت به رفع شبهات خود اقدام كنند. 

وی در ادامه دستيابی به اين توفيقات و گسترش شعائر مذهبی را وابسته به حضور مبلغان توانمند در اين محافل ذكر و تصريح كرد: اين اتفاق خوشايند زمانی محقق می‌شود كه سخنرانان و مبلغان فعال در اين عرصه با استناد به منابع صحيح به معرفی و آموزش اصول دينی و مناسبت‌های مورد توجه مسلمانان بپردازند.

مسئول بسيج بانوان نيروی مقاومت بسيج ناآشنا بودن اداره‌كنندگان اين مجالس به مفاهيم دينی به‌ويژه در حوزه عاشورا را يكی از آسيب‌های جدی اين محافل عنوان و اظهار كرد: گاهی اوقات افرادی هدايت اين مجالس را به عهده می‌گيرند كه با موضوعات روز و اطلاعات اجتماعی آشنا نيستند و همين ناآگاهی خلل جدی را در بعد كيفی مراسم به وجود می‌آورد.

اين عضو فعال در امور بانوان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای ساماندهی هيات های عزاداری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبليغات اسلامی گفت: نظارت اين دستگاه‌ها و تسهيلات ارائه شده توسط اين نهادها باعث شده است كه هيأت‌ها روند روبه‌رشدی داشته باشند.

اصلانی در ادامه خواستار توجه بيشتر مسئولان ذی‌ربط به ساماندهی مبلغان زن شد و تصريح كرد: تقويت بنيه معنوی زنان نقش تعيين‌كننده‌ای را در تعالی خانواده‌ها دارد از همين‌رو مراجع ذی‌صلاح بايد تصميماتی را در اين‌باره اتخاذ كنند.

مسئول بسيج بانوان نيروی مقاومت بسيج، آموزش مبلغان زن را گام مؤثری در اين راستا عنوان كرد و افزود: البته حل تمام مشكلات مراسم عزاداری بانوان با تربيت مبلغ حل نمی‌شود بلكه رسيدن به نقطه آرمانی در اين مقوله نيازمند تعيين استراتژی چندساله و تقويت برنامه‌های مورد توجه در اين حوزه است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدام بسيج بانوان در راستای ساماندهی مداحان و مبلغان زن تصريح كرد: ما از سال‌های‌ گذشته برنامه‌هايی را در راستای شناسايی بانوان فعال و توانمند و برگزاری دوره‌ها و كلاس‌های ويژه برای آن‌ها آغاز كرده‌ايم كه در مراحل نخست اجرا، از گستردگی برخوردار نبود اما در نظر داريم در سال‌های آتی با اجرای طرحی متمركز، فعاليت مبلغان زن را مدنظر داشته باشيم.

اصلانی اظهار كرد: در قالب اين طرح متمركز در نظر داريم تا با دعوت از كارشناسان صاحب‌نظر در اين حوزه، اطلاعات اوليه، عمومی و تخصصی را به مبلغان زن آموزش دهيم تا خلأ آموزشی موجود را مرتفع سازيم.

بنا بر گزارش ایکنا، اين مقام مسئول در امور بانوان در پايان گفت: دفاتر بسيج با حضور فعالانه خود در همه محلات نسبت به اين موضوع با حساسيت برخورد می‌كند اما من به‌عنوان يكی از نمايندگان اين نهاد فرهنگی، آمادگی همه جانبه بسيج را برای برگزاری جلسات مشترك با دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ويژه سازمان تبليغات اسلامی در اين زمينه اعلام می‌كنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما