تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۹
۰
کد مطلب : ۱۴۱۴۴
محمد کاسبی:

سینمای ایران در حوزه فیلم‌های دینی کم کاربوده است

سینمای ایران در حوزه فیلم‌های دینی کم کاربوده است
فرهنگ: محمد کاسبی با اشاره به فیلم سینمایی «آسمان هشتم»، آن را جزء معدود فیلم‌های حوزه سینمای دینی عنوان کرد و گفت: سینمای ایران در حوزه فیلم‌های دینی کم کار بوده است.

وی که با سینما پرس گفتگو می‌کرد افزود: حوزه دین، بستر مناسبی برای فیلمسازان است تا بتوانند از میان آن سوژه‌های زیادی را کشف کنند اما به نظر می‌رسد بسیاری از فیلمسازان ما از این موضوع غفلت کرده‌اند.

کاسبی که به تازگی بازی در فیلم سینمایی «آسمان هشتم» به کارگردانی حسن نجفی را در مشهد به پایان رسانده است این فیلم را در حوزه سینمای دینی دانست و ادامه داد: «آسمان هشتم» فیلمنامه خوبی داشت و از آن کارهایی بود که من آن را بسیار دوست داشتم و از حضور در این فیلم احساس خوبی دارم.

این بازیگر پیشکسوت اضافه کرد: من در این فیلم نقش خادم حرم امام رضا‌(ع) را داشتم که حدود ۴۰ درصد کار در داخل حرم بود و شاید تنها بازیگری باشم که تاکنون در دو فیلم سینمایی افتخار بازی نقش خادم حرم امام هشتم را داشتم و چقدر بد می‌شد که من این دنیا را ترک می‌کردم و چنین نقشی را در پرونده‌ام نمی‌داشتم.

کاسبی تصریح کرد: بازی در فیلم‌هایی با موضوعات دینی، حس و حال خوبی به بازیگر منتقل می‌کند و من حال بسیار خوبی در این کار داشتم.

وی فیلم «آسمان هشتم» را یکی از کارهای آبرومند و فاخر در رابطه با سینمای دینی ذکر کرد و در خصوص نقش خود گفت: من در این کار باید به زبان ترکی صحبت می‌کردم اما چون به این زبان آشنایی نداشتم مجبور بودم دیالوگ‌هایم را به زبان ترکی بنویسم تا بتوانم آنها را حفظ کنم اما به دلیل فضای معنوی کار و لطف امام هشتم همه کارها به خوبی پیش رفت و لهجه ترکی من آنقدر خوب درآمده بود که موجب تعجب بازیگران آذربایجانی شده بود.

فیلم «آسمان هشتم» از آن کارهایی است که تعدادی از بازیگران کشور آذربایجان نیز در آن حضور داشتند و به همین منظور، کاسبی این فیلم را تجربه خوبی به لحاظ مشارکت بازیگران خارجی دانست و یادآور شد: علی رغم اینکه بازیگران این فیلم ایرانی و آذربایجانی بودند اما به دلیل اینکه محور اصلی قصه فیلم امام رضا‌(ع) بود همه کار به خوبی انجام گرفت و بازی‌ها یکدست درآمد.
مرجع : خبرگزاری سینمای ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما