تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۴۲۲۶

مختارنامه می‌توانست طی سه سال آماده شود

مختارنامه می‌توانست طی سه سال آماده شود
فرهنگ: مدير روابط عمومی سريال «مختارنامه» از شروع پخش اين سريال از دهه‌ اول مهرماه خبر داد.

رضا استادی گفت: «مختارنامه» با ۶ سال فيلمبرداری، دو سال پس‌توليد و چند سال پيش‌توليد، بزر‌گ‌ترين پروژه تلويزيونی ايران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: «مختارنامه» ۴۲ تا ۴۴ قسمت ۵۰ تا ۶۰ دقيقه‌ای است كه قرار است جمعه‌ها روی آنتن برود.

۱۸ - ۱۹ قسمت ابتدايی سريال در مورد بررسی زندگی مختار و قيام مختار است و ادامه‌ سريال به تحليل و بررسی آثار اين قيام می‌پردازد.

استادی كه با مجله‌ فرهنگی هنری «صبح بخير ايران» گفت‌وگو می‌كرد، افزود: «مختارنامه» يك مقطع ۱۰ ساله را به خود اختصاص داده ‌است. ۱۰ سال زمان حساسی است و ممكن است هر اتفاقی طی آن رخ دهد. حتی امكان فوت بازيگران هم وجود دارد. اين اتفاق در دنيا هم نادر است كه يك سريال تلويزيونی در طول ۱۰ سال به توليد و پخش برسد.

مدير روابط عمومی سريال «مختارنامه» تصريح كرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد توليد سريال همراه با مراحل فيلمبرداری اتفاق افتاد. اگر تمام مراحل پيش‌توليد از قبيل انتخاب بازيگر، طراحی دكور‌ها و صحنه و طراحی لباس قبل از شروع فيلمبرداری به پايان می‌رسيد و از قبل آماده‌ بود، يك‌سال يا يك‌سال و نيم طول می‌كشيد تا فيلمبرداري انجام شود و با احتساب مراحل پيش‌توليد، «مختارنامه» در سه سال آماده‌ پخش می‌شد.

وی با اشاره به تعداد بازيگران و عوامل توليد «مختارنامه» گفت: اين سريال ۶۰ بازيگر اصلی و ۱۴۰ بازيگر فرعی دارد و هزار و پانصد نفر نيروی انسانی در توليد آن همكاری داشته‌اند. «مختارنامه» در ۱۹۲ لوكيشن فيلمبرداری شده و ۲۴ هكتار زمين در شاهرود و ورامين صرف ساخت لوكيشن‌ها شده است.

استادی درباره زبان به كار برده شده در «مختارنامه» اذعان كرد: ادبيات به كار برده شده در «مختارنامه»، تركيبی از گفت‌وگوي محاوره‌ای همان مقطع و ضرب‌المثل‌های رايج است. ديالوگ‌های ثقيل و دشوار را در «مختارنامه» نمی‌بينيم. ديالوگ‌نويسی در اين سريال ادامه‌ آنچه در «معصوميت از دست رفته» ديديم، خواهد بود.

مدير روابط عمومی سريال «مختارنامه» تصریح كرد: قاب‌بندی تصاوير در «مختارنامه» بسيار ساده است و پلان‌ها‌ی تركيبی و حركت دوربين جزو ويژگی‌های اين سريال محسوب می‌شود.

وی ريتم سريال «مختارنامه» را ريتمی تند ارزيابی كرد و گفت: تغيير داستان در «مختارنامه» هر پنج دقيقه يك‌بار اتفاق می‌افتد. كارگردان و عوامل توليد تصميم گرفتند، برای جذاب‌تر و تند‌شدن ريتم كار، قسمت‌های زايد را حذف كنند تا كار يك‌دست شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما