تاریخ انتشار
شنبه ۶ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۴۱۶۳

«مختارنامه» با تاخیر روی آنتن می‌رود

«مختارنامه» با تاخیر روی آنتن می‌رود
فرهنگ: مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» با تاخیر نسبت به زمان اعلام شده روی آنتن می‌رود.

رضا استادی مدیر روابط عمومی این سریال در این باره گفت: نخستین قسمت از این مجموعه‌، قرار بود همزمان با عید فطر به روی آنتن شبکه اول سیما رود که به دلیل فشردگی کنداکتور پخش و برخی تغییرات در برنامه‌ریزی‌های معین شده،  با تاخیری چند هفته‌ای به روی آنتن می‌رود.

وی افزود: آنونس‌های این سریال هم اکنون آماده شده و به محض اعلام شبکه به روی آنتن می‌رود.

استادی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مراحل فنی «مختارنامه» انجام شده و تنها ساخت موسیقی همزمان با پخش سریال ادامه می‌یابد.

مجموعه «مختارنامه» در سیمافیلم تولید می‌شود و زندگی و قیام مختار ابوعبیده بن ثقفی ملقب به ابواسحاق را روایت می‌کند. مختار یک علوی بود که به خاندان پیامبر عشق و ارادت داشت. او سیاستمداری کهنه کار و باهوش، در عین حال جنگاوری شجاع بود.

شهرت مختار به دلیل قیامی است که پس از واقعه عاشورا با هدف خونخواهی از شهدای دشت کربلا توسط او شکل می‌گیرد و به پیروزی می‌رسد. در زمانی که مردم کوفه از امام حسین‌(ع) برای آمدن به کوفه دعوت می‌کنند، او و قبیله‌اش نیز به طرفداری از امام‌(ع) حرکت خود را آغاز می‌کنند، اما مختار توسط عبیدالله بن زیاد دستگیر و روانه زندان می‌شود.

فریبرز عرب‌نیا، رضا کیانیان، جعفر دهقان، رضا رویگری، ژاله علو، فرهاد اصلانی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، داود رشیدی، پرویز پورحسینی، مهدی فخیم زاده، محمد صادقی، گوهر خیراندیش، انوشیروان ارجمند، امین زندگانی،ب هناز جعفری ،ویشکا آسایش، صالح میرزاآقایی و... در این مجموعه ایفای نقش کردند.
مرجع : خبرگزاری سینمای ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما