تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۴۲۳۲

الزام شرکت‌های ایرانی و سعودی به پرداخت خسارت تاخیر پروازهای حج

الزام شرکت‌های ایرانی و سعودی به پرداخت خسارت تاخیر پروازهای حج
فرهنگ: رئیس سازمان حج و زیارت از پرداخت خسارت تاخیر پروازهای حج عمره خبر داد و افزود: بر اساس قرارداد جدید شرکت‌های هواپیمایی سعودی و داخلی موظفند خسارت تاخیرهای بالای ۶ ساعت را در مسیر رفت در فرودگاه عربستان و در مسیر برگشت در فرودگاه ایران پرداخت کنند.

علی لیالی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان حج و زیارت توانسته خسارت تاخیر پروازهای عربستان را از طرف سعودی دریافت کند اظهار داشت: تاخیرهای ۲۰ ساعته برای تمام پروازها نبوده و تعداد کمی از پروازها تاخیرهای بالای پنج ساعت داشته اند اما مکاتبات لازم در اعتراض به این تاخیرها به مقامات وزارت حج و هواپیمایی سعودی انجام شده است.

وی افزود: تاخیر ۲۰ ساعته یکی از پروازها موجب شد تا سازمان حج بندهای جدیدی را در قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی عربستانی و ایرانی لحاظ کند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بر اساس قرارداد جدید خسارت تاخیر پرواز در مسیر رفت در خود فرودگاه عربستان و در مسیر برگشت در فرودگاه ایران پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قراردادهای منعقد شده با شرکت هواپیمایی سعودی تاخیر زیر ۶ ساعت شامل خسارت نمی‌شود اظهار داشت: تاخیر تا ۶ ساعت شرکت هواپیمایی را موظف به پذیرایی از مسافر می‌کند و تاخیر بالای ۶ ساعت با پرداخت خسارت، پذیرایی و اسکان زایر همراه است.

لیالی مبلغ خسارت به زایرانی که با تاخیر بالای ۶ ساعت سوار هواپیما شدند را ۱۵۰ ریال سعودی همراه با پذیرایی و اسکان در هتل اعلام کرد و افزود: این قرارداد شامل شرکت‌های ایرانی هم می‌شود که در صورت عدم پرداخت از محل قرار دادشان با سازمان حج کسر می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد نحوه و زمان پرداخت خسارات به زایران گفت: خسارات زایران به مدیران کاروان‌ها پرداخت می‌شود و آنها با ارائه رسید مبلغ خسارت را به زایر پرداخت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما