تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۸
۰
کد مطلب : ۱۴۴۱۸

ارزیابی عملکرد مدیران کاروان ها پس از پایان موسم حج

ارزیابی عملکرد مدیران کاروان ها پس از پایان موسم حج
جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حسابرسی مدیران کاروان‌ها از امسال در ایران و بعد از موسم حج صورت خواهد گرفت و این سازمان عملکرد آنها را پس از بازگشت تمام حجاج ارزیابی و ارزشیابی خواهد کرد.

علی لیالی در همایش مدیران حج تمتع سال ۸۹ با بیان این که دستور العمل‌ها و گزارش‌ها به مدیران کاروان‌ها ابلاغ شده است،گفت: همه مدیران کاروان‌ها مکلف به اجرای آن هستند، از این رو هرگونه نارسایی در خدمات و اظهار بی‌اطلاعی و تجاهل به هیچ عنوان از مدیران قابل قبول نخواهد بود و آنها باید با هماهنگی بار سنگین مسئولیت خود را با موفقیت به سرانجام برساند.

وی هدف از برپایی سمینار مشترک مدیران و ستادهای مسئول حج را آگاه‌سازی مدیران کاروان‌ها از مسئولیت خود و ایجاد هماهنگی برای برگزاری هر چه مناسب‌تر مراسم حج عنوان کرد و افزود: هر کسی که در خود توان یک ماه کار شبانه روزی را می‌بیند باید در این عرصه قدم بگذارد.

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر این که مدیران باید رفتار صادقانه‌ای با زایران داشته باشند و زایران نیز باید با تمام وظایف سازمان حج آشنا شده و انتظاراتشان در حد امکانات و مسئولیت این سازمان باشد، اظهار داشت: امکان نقل و انتقال، تغذیه، جابجایی از شهر مدینه به مکه و تامین بهداشت و درمان زایران، تعهد و وظیفه سازمان حج و زیارت است و بیشتر از این را نباید انتظار داشت.

لیالی در ادامه با اشاره به دشواری و سنگین بودن مسئولیت مدیران حج گفت: عملیات حج بسیار سنگین و دشواراست اما مدیران باید توجه داشته باشند که ارزشمند‌ترین سرمایه آنها خدمت به زائران است و در انجام این وظیفه نباید هیچ خللی وارد شود.

وی افزود: حسابرسی مدیران کاروان تاکنون در عربستان صورت می‌گرفت که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از امسال برای جلوگیری از اتلاف وقت در ایران و بعد از موسم حج صورت خواهد گرفت، علاوه بر این مدیران کاروان‌ها باید توجه داشته باشند که این سازمان عملکرد آنها را در پایان موسم حج ارزیابی و ارزشیابی خواهد کرد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان کاهش یک خدمه از همه کاروان‌ها در حج امسال تصریح کرد: امسال از همه کاروان‌ها یک خادم حذف و به ازای آن ۶۲۳ نفر حاجی به مکه اعزام می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر این سازمان حج و زیارت نیز ۵۷ نفر از افراد ستادی و بعثه مقام معظم رهبری نیز ۸۰ نفر از نیروهای خود را کاهش داده است که به ازای این تعداد زایر به مکه اعزام می‌شود.

لیالی با بیان این مطلب که مسئولیت تمام کاروان با مدیر کاروان است، گفت: سازمان حج و زیارت به جز مدیر در بروز احتمالی مشکلات از هیچ کس بازخواست نخواهد کرد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که حجاج مدینه قبل از جده به مدینه انتقال می‌یابند،گفت: به دلیل کاهش امکانات فرودگاه مدینه و اختصاص دو سالن در فرودگاه ۵۰ درصد از زایرانی که مدینه قبل هستند نمی‌توانند در فرودگاه مدینه مستقر شوند، این افراد توسط اتوبوس ابتدا به جده و سپس به مدینه انتقال می‌یابند.
مرجع : برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما