تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۵۰۷۱
رييس فراكسيون حج و زيارت مجلس

توقف اعزام زايران به عتبات‌عاليات موجب دقت بيشتر مسئولان عراق براي تامين امنيت می‌شود

توقف اعزام زايران به عتبات‌عاليات موجب دقت بيشتر مسئولان عراق براي تامين امنيت می‌شود
جامعه: رییس فراكسیون حج و زیارت مجلس از هموطنان ایرانی درخواست كرد برای جلوگیری از خطرات احتمالی، از عزیمت انفرادی به عتبات عالیات جلوگیری كنند.

حجت‌الاسلام حسن ملك محمدی، نماینده مردم دامغان در مجلس، با اشاره به حوادث چند ماه اخیر در عراق و كشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان ایرانی به دلیل تصادفات و یا اعمال تروریستی، گفت: در این رابطه تذكری به وزرای راه و ترابری و فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده و از مسوولان سازمان حج و زیارت هم درخواست كرده‌ایم تا نسبت به حفظ شأن، منزلت و امنیت جانی زایران ایرانی و رفاه آنها تدابیری لازم را اعمال كنند.

وی با اشاره به ناامن بودن كشور عراق افزود: با توجه به موفقیتی كه دولت عراق به دست آورد و در مراحل تثبیت مواضع دولت در عراق هستیم، معمولا تروریست‌ها و سوداگران استكبار جهانی هم سعی درایجاد ناامنی می‌كنند كه در این رابطه لازم است هم مسوولان سازمان حج و زیارت دقت فوق‌العاده و مضاعفی داشته باشند و هم زایران از عزیمت انفرادی به عتبات عالیات اجتناب كردند.

رییس فراكسیون حج و زیارت مجلس اظهار امیدواری كرد كه با دقت مسوولان و هم‌چنین رعایت قوانین و مقررات توسط زایران ایرانی دیگر شاهد شنیدن اخبار ناگوار نباشیم.

وی ادامه داد: البته موارد و مطالب دیگری هم مربوط به موضوع عتبات وجود دارد كه از مبادی ذی‌ربط در حال پیگیری آنها هستیم كه امید است در آینده نزدیك مسوولان سازمان حج و زیارت مطالب لازم و نتایج آن را به اطلاع مردم شریف و بزرگوار برسانند.

ملك‌محمدی خواستار توقف اعزام زایران به عتبات عالیات به مدت یك ماه شد و گفت: البته نمی‌توان آن ذوق زیارت و شدت علاقه ملت بزرگوار و فداكار ایران را نسبت به تشرف به عتبات نادیده گرفت، اما با وجود حوادث و اتفاقات رخ داده برای زایران ایرانی، شاید اولویت اول جلوگیری از تشرف باشد و دراین راستا شاید یكی از بهترین راههای علاج، بستن مرزها باشد.

وی تاكید كرد: قطعا اگر یك ماه از عزیمت زایران به عتبات عالیات جلوگیری شود مسوولان عراقی هم متوجه اهمیت موضوع شده و در تامین امنیت زایران ایرانی دقت بیشتری خواهند كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما