تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۷
۰
کد مطلب : ۱۵۱۲۲

مسوولان برای حفظ جان زایران عتبات عاليات، امنيت عراق را مرتبا رصد كنند

مسوولان برای حفظ جان زایران عتبات عاليات، امنيت عراق را مرتبا رصد كنند
فرهنگ: عضو فراكسيون حج و زيارت مجلس شورای اسلامی، اظهار كرد: با توجه به اهميت امنيت زايران ايرانی، مسوولان مربوطه بايد مرتبا مساله امنيتی عراق را رصد كرده و به مردم عزيز ايران اطلاعات لازم را بدهند؛ و در صورت برخی مشكلات در اين رابطه محدوديت‌هايی را نيز ايجاد كنند.

دكتر اميدوار رضايی با اشاره به حوادث چند ماه اخير در عراق كه منجر به كشته و زخمی شدن تعدادی از زایران ايرانی عتبات عاليات شده، گفت: متاسفانه هم آمار تصادفات در عراق بالاست و هم حضورعوامل خارجی در مناطق شرق و غرب ايران، يعنی كشورهای عراق و افغانستان باعث ناامنی اين كشورها شده است.

عضو هيئت رييسه مجلس با اشاره به افزايش نفوذ تروريست‌ها و ايجاد يك منطقه ناامن در عراق، افزود: ضمن اين‌كه چون دولت وحدت ملی عراق نيز به زودی روی كار خواهد آمد، طبيعتا برخی از عوامل داخلی و خارجی از اين وضعيت خوشحال نيستند. هم چنين ممكن است برای بسياری از كشورهای منطقه و غربی تلاش مسوولان دولت وحدت ملی عراق با هماهنگی دولت جمهوری اسلامی ايران درجهت تقويت حسن همجواری، ناخوشايند باشد؛ لذا طبيعی است كه تروريست‌ها هم از اين فضای به وجود آمده با حمايت بيگانگان در منطقه استفاده كرده و دست به كارهايی بزنند كه تا به حال نيز اين كارها را انجام داده‌اند.

اين عضو هيئت رييسه مجلس شورای اسلامی، تاكيد كرد: اگر آن‌گونه كه مردم عراق تصميم گرفته‌اند روی پای خود بايستند و اجنبی را از كشور خود بيرون كنند، و اگر اداره كشور عراق صددرصد در اختيار دولت وحدت ملی قرار گيرد، به تدريج اين ناامنی‌ها كم خواهد شد.

رضايی با تاكيد بر نقش مسوولان ايرانی در ادارات مختلف مانند وزارتخانه‌های راه و امور خارجه و كسانی كه در بحث گردشگری و امور زيارتی نقش دارند، گفت: طبيعی است كه تا آن زمان همه مسوولان مرتبط در دولت و مجلس، بايد همت بيشتری به خرج داده و تمهيدات بهتری را ترتيب دهند تا هموطنان ما با آسايش بيشتری به زيارت عتبات عاليات بروند.

نماينده مردم مسجدسليمان در مجلس در پايان گفت: اين مسووليت سنگين بر عهده مسوولان اطلاعاتی - امنيتی است كه با آگاهی از شرايط مختلف عراق، هشدارهای لازم را به مردم بدهند، چرا كه مردم نياز دارند اين هشدارها را از مسوولان و خدمت‌گزاران خود بشنوند تا با اطمينان و اطلاعات بهتری، به عتبات عاليات سفر كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما