تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۱
۰
کد مطلب : ۱۵۱۹۲

ساخت مجتمع دارالضيافة سيد‌الشهدا(ع) در كربلا

ساخت مجتمع دارالضيافة سيد‌الشهدا(ع) در كربلا
جهان: معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات از ساخت «مجتمع دارالضیافة سید‌الشهدا(ع)» با ۱۵ هزار متر زیربنا و بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی «امام زین‌العابدین(ع)» در كربلای معلا خبر داد.

علیرضا فداكار با اشاره به اجرای ۳ پروژه بزرگ در كربلای معلا توسط این ستاد اظهار داشت: مجتمع دارالضیافة سید‌الشهدا(ع) در كربلای معلا توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال ساخت است كه شامل ۱۵ هزار متر زیربناست و شامل بخش‌های مختلفی از جمله درمانگاه، آشپزخانه، مضیف امام‌حسین(ع)، سوئیت‌های مخصوص زائران، كلاس‌های مخصوص حوزویان و ... است كه این پروژه تا پایان امسال عملیات اجرایی آن به اتمام می‌رسد.

فداكار تصریح كرد: همچنین پروژه بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی امام زین‌العابدین‌(ع) در كربلای معلا نیز در حال ساخت است كه بیش از ۶۰ درصد از عملیات اجرایی این بیمارستان به اتمام رسیده است و امیدواریم تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد و لازم به ذكر است كه در زمان صدام شهر مقدس كربلا هیچ بیمارستانی نداشت و این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی برای حرم امام حسین(ع) و خدمت به زایران سیدالشهداء در حال ساخت است.

فداكار همچنین به انجام سنگ‌كاری حرم امام حسین(ع) نیز اشاره كرد و گفت: سنگ‌كاری حرم امام حسین(ع) و كاشی معرق حرم حضرت نیز بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و پس از تكمیل سنگ دیواره‌ها، پروژه سنگ‌كاری كف حرم حضرت اباعبدالله‌الحسین نیز به اجرا در خواهد آمد كه در برخی قسمت‌ها زیرسازی آن انجام شده است.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات به طرح توسعه حرم حضرت سیدالشهدا در كربلای معلا نیز اشاره كرد و اظهار داشت: طرح جامعی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات به تولیت حرم حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) ارائه شده و دوستان عراقی نیز در حال تهیه طرحی در این خصوص هستند و طرح جامع كربلای معلا، بین‌الحرمین و حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) بزودی طراحی و تهیه می‌شود.

فداكار به پروژه‌های در دست اجرا در حرم حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) نیز اشاره و تصریح كرد: سنگ‌كاری كف حرم حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) تقریبا به اتمام رسیده كه با سنگ مرمر سفید این كف پوشانده شده است و فعلا برنامه‌ای برای مسقف كردن حرم حضرت ابوالفضل‌(ع) در دست نداریم.
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما