تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۳۵
۰
کد مطلب : ۱۵۵۷۱

کنگره ادبی حضرت زینب(س) در شیراز برگزار می شود

کنگره ادبی حضرت زینب(س) در شیراز برگزار می شود
ایران‌زمین: فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان فارس از اجرای کنگره ادبی حضرت زینب(س) اوایل بهمن سال جاری در شیراز خبر داد.

سردار سرتیپ دکتر غلامحسین غیب پرور، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه فجر استان فارس شامگاه (۲۱دی) با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: کنگره ادبی آن بانوی بزرگوار در تاریخ (۳بهمن) سالجاری به مدت ۲روز به همت سپاه فجر فارس در شیراز برگزار خواهد شد که این کار با این سطح کیفی برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود و در طول عمر انقلاب هم بی‌سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: اگر حضرت زینب‌(س) نبود، به طور قطع کربلا در همان مقطع دفن می‌شد، ایشان برای همه ما خاصه بانوان و دختران جوان یک سرمشق و اسوه هستند که باید از این بزرگوار تبعیت کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس ایرانیان را از زمینه سازان ظهور خواند و اضافه کرد: بر همه ما به عنوان واجب است تا به عنوان یک وظیفه انقلابی و اسلامی اسوه‌های دینی و انقلابی را به همه معرفی کنیم.

سردار سرتیپ غیب پرور، استان فارس را مهد فرهنگ و ادب ایران زمین خواند و افزود: از ۹ ماه پیش تاکنون بخش خواهران سپاه فجر استان برای برپایی این کنگره وقت گذاشتند که جای تقدیر دارد و ما به خاطر پیشینه ادبی استان تصمیم گرفتیم تا این کنگره به صورت ادبی برگزار شود.

به گفته سردار غیب پرور، فراخوان این کنگره ادبی در ۵ محور توسط رسانه‌های محلی اعلام شد که جای شادمانی دارد تا چند روز گذشته سه هزار نفر پاسخ این کنگره را لبیک گفتند و دریافت مقاله از کشور لبنان، ارائه قطعات ادبی با خط بریل توسط خواهران روشندل از جمله مواردی است که اهمیت این کنگره را دو چندان می‌کند با همه حالی که این کنگره فراخوانی محلی داشت.

ارشد نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان فارس اذعان کرد: رسانه‌های جمعی نقش مهمی در فراخوان داشتند و امیدواریم در انعکاس این کنگره عظیم نیز همکاری لازم را داشته باشند.

دکتر غیب پرور اظهار داشت: این کنگره ادبی در هفت محور حضرت زینب‌(س)، کانون شور عاطفی، محور ولایت پذیری، تفسیر حجاب و عفاف، طلایه دار جمگ نرم، تمثیلی از شجاعت و ایثار، اسوه صبر عظیم و جمیل، الگوی کامل زنان عالم برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه فجر فارس بازشناسی حضرت زینب‌(س) برای معرفت در بین لایه‌های گوناگون جامعه به ویژه دختران جوان را از جمله اهداف این کنگره عنوان کرد و افزود: بررسی مدیریت بحران عاشورا توسط این بزرگوار و تبیین نقش ایشان در شناخت فتنه از دیگر اهداف کنگره ادبی حضرت زینب‌(س) خواهد بود.

وی از قرائت پیام دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران خطاب به این کنگره توسط همسر وی خبر داد و گفت: قرائت پیام آیت الله نوری همدانی، رونمایی از دو کتاب چاپ شده در همین رابطه و نرم افزار «زینبیون» برای نخستین بار در کشور اهدا جوایز به یکصد نفر از برگزیدگان از جمله برنامه‌های این دور روز خواهد بود.

سردار غیب پرور، دیدار اعضای کنگره با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، برگزاری مسابقه کتابخوانی خطبه‌های حضرت زینب‌(س)، وبلاگ و داستان‌نویسی زینبی، ارسال بهترین پیامک، سفرنامه زیارتی جهت افرادی که به حرم این بزرگوار مشرف شده اند، نمایشگاه آثار هنری خوشنویسی، نقاشی و عکاسی، برپایی همایش حجاب و عفاف در آموزه‌های زینب کبری‌(س)، برگزاری مسابقات ورزشی و شب شعر و همچنین اجرای نشست های هم اندیشی دختران جوان از جمله برنامه‌های جانبی این کنگره خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما