تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۸۳۳۸

طرح رابط فرهنگی هیئات مذهبی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

طرح رابط فرهنگی هیئات مذهبی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود
به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، محسن تقی پور گفت: رابط فرهنگی فردی است که در راستای اهداف متعالی هیئات مذهبی به ارتقاءبخشی و سطح کیفی فعالیت های مذهبی اهتمام داشته و با هوشیاری به شناسایی و تدبیر آسیب ها، بدعت ها و خرافه های آن اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه رابط فرهنگی همان مسئول فرهنگی و پرورشی هیئت است گفت: از هر هیئت یک نفر به‌عنوان رابط فرهنگی معرفی می‌شود.

تقی پور گفت: یک نفر رابط فرهنگی از میان رابطین هیئات مذهبی انتخاب و به مرکز معرفی می‌شود.

کارشناس تشکل های دینی داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال، داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم، التزام به ولایت فقیه، شهرت به محاسن و مکارم اخلاقی، پایبندی به اساسنامه هیئت مذهبی و داشتن انگیزه لازم برای فعالیت های فرهنگی هیئات مذهبی را از شرایط عمومی رابط فرهنگی برشمرد.

تقی پور با بیان اینکه رابط فرهنگی به‌عنوان رکن پنجم هر هیئت محسوب می‌شود گفت: اهتمام به ایجاد بصیرت و معرفت دینی و نهادینه کردن آن با برنامه ریزی و تربیت با فراهم سازی زمینه رشد استعدادها و تغذیه فکری در هیئات مذهبی را از وظایف رابط فرهنگی برشمرد.

وی نظارت بر حسن اجرای برنامه های دینی،فرهنگی و سیاسی هیئت، مشاهده و بررسی و ارائه گزارشی از مشکلات و آسیب های هیئت به مسئول هیئت و برنامه ریزی و پیشنهاد اجرای فعالیت های ابتکاری متنوع و مورد نیاز به مسئول هیئت را از دیگر وظایف رابط فرهنگی ذکر کرد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما