تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۹
۰
کد مطلب : ۱۸۴۳۴

مداحان چرخه نهضت عاشورا را به حركت در مي آورند

مداحان چرخه نهضت عاشورا را به حركت در مي آورند
حجت الاسلام علي دشتكي صبح دوشنبه در جمع ذاكرين و شعراي شهرستان همدان گفت: ماه رجب و ماه هاي بعدي كه پيش رو داريم فرصت مناسبي براي تبليغ دين به وسيله مداحان و ذاكرين اهل بيت (ع) است.

وي با بيان اينكه مداحان، مبلغين و مروجين ديني نخستين كساني هستند كه مي توانند جايگاه والاي فرهنگ ديني را كه مد نظر رهبري است عملي كنند، افزود: عمل به فرمايشات رهبري و ترويج و تبليغ دين توسط مداحان و ذاكرين نشان دهنده ولايت پذيري آنان است.

مديرکل تبليغات اسلامي استان همدان در ادامه سخنانش بيان داشت: استان همدان داراي مداحان و ذاكرين اهل بيت (ع) برجسته ای است كه مايه فخر و مباهات استان همدان هستند و پير غلاماني دارد كه همواره در خدمت دين اسلام و اهل بيت (ع) هستند.

حجت الاسلام دشتكي ادامه داد: حيات واقعي در پيام رساني و ترويج فرهنگ ولايت پذيري و امامت و نبوت است و هر جا كه اسلام باشد در آن سعادت و نشاط و شادماني را مي تواند لمس كرد.

وي با اشاره به نقش و اهميت مدحان در ترويج دين اسلام عنوان داشت: مداحان و ذاكرين و شاعران اهل بيت (ع) از اقشار تاثير گذار در جامعه بوده و چرخه نهضت عاشورا را به حركت در مي آورند.

مديرکل تبليغات اسلامي استان همدان با تاكيد بر اينكه يك مداح خوب بايد به ادبيات آئيني تسلط كامل داشته باشد، افزود: يك مداح علاوه بر اينكه بايد بر ادبيات آئيني تسلط داشته باشد بايد يك تحليگر تاريخ نيز باشد و مخاطب شناسي كند تا بتواند اولويت بندي داشته باشد.

حجت الاسلام دشتكي با اشاره به اينكه داشتن تخصص در هر كاري يك ضرورت محسوب مي شود، بيان داشت: مداحان و ذاكرين بايد آموزش هاي تخصصي مداوم و مسئوليت پذيري را در صدر كار خود قرار دهند.

مديرکل تبليغات اسلامي استان همدان ابراز داشت: مردم مسلمان و شيعه ايران محبت عميقي از اهل بيت (ع) در دل دارند و مداحان بايد با پرداختن به وقايع و داستان هاي حقيقي و سيره شناسي اين محبت را بيشتر و افروخته تر كنند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما