تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۰۴۹۹

کتاب «انوار عشق» منتشر شد

کتاب «انوار عشق» منتشر شد
حجت‌الاسلام سيد محمد ميربد با اعلام اين خبر گفت: کتاب انوار عشق مجموعه اشعار شيخ محمد حسين روشندل شامل مجموعه انوار حسيني؛ گفتار ادبي و مذهبي مشتمل بر منقبت و مراثي ائمه اطهار و مجموعه گلزار حسيني شامل نوحه هاي سينه زني است.

وي افزود: اين اثر به منظور توسعه فرهنگ ديني و حمايت از آثار ادبي اين حوزه و شاعران آييني در ۲۲۳ صفحه و درشمارگان ۲ هزار نسخه و به کوشش سيمين روشندل در انتشارات سامان دانش چاپ و منشر شده است.

ميربد گفت: شيخ محمد حسين روشندل معروف به آشيخ حسين شاعر آييني و نابينا، متخلص به روشندل در سال ۱۲۸۰ شمسي در دهکرد متولد شد و در سال ۱۳۴۹ ديده از اين جهان بر بست.

وي با بيان اينکه متن کتاب مشتمل بر دو بخش است گفت: مجموعه نخست با عنوان کتاب انوار حسيني که در سال ۱۳۸۰ قمري در چاپخانه سعدي شهرکرد به زيور طبع آراسته شده است.

ميربد افزود: مجموعه دوم کتاب با عنوان گلزار حسيني در چاپخانه مشتاقي اصفهان به چاپ رسيده است.

شيخ محمد حسين روشندل علي رغم اينکه در دو سالگي به علت ابتلا به آبله از نعمت بينايي محروم مانده؛ توانسته به لطف خاص خداوند و با همت بلند خويش و با طبع روان و هوش سرشار در مدح اهل بيت شعر بسرايد.

آشنايي عميق شاعر با ادبيات و فرهنگ فارسي و مذهبي وي را قادر ساخته متناسب با محتواي شعر، فرم هاي قصيده، غزل، مخمس، مسمط و دوبيتي را همراه با ريتم هاي جاندار به خدمت بيان احساس و فکر خويش درآورد.

با آن که در کتاب هاي تاريخ شهرکرد و تذکره هاي شاعران اين ديار به زندگي آشيخ پرداخته شده اسن ولي؛ جنبه هاي ادبي و ارزش هاي دروني متن اشعار وي تاکنون مغفول مانده است.
مرجع : موج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما