تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۰۷۱۳

یک هزار و ۹۹۸ هیئت مذهبی ثبت شده در استان همدان وجود دارد

یک هزار و ۹۹۸ هیئت مذهبی ثبت شده در استان همدان وجود دارد
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان دردر جلسه تشکل های دینی محوری در سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: علیرغم اینکه فعالیت تشکل های دینی در سایر استان ها بیشتر در انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی انجام می‌شود اما این کار در استان همدان در قالب هیئات مذهبی صورت می گیرد.

حجت‌الاسلام علی مراد کیانی با اشاره به اینکه تعداد انجمن ها و کانون های در همدان هر کدام کمتر از ۵۰ مورد است، افزود: در همین راستا بیشتر فعالیت های دینی به عهده هیئات است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۹۸ هیئت مذهبی ثبت شده در استان همدان وجود دارد، عنوان داشت: از این تعداد ۲۳۴ هیئت را خواهران و یک هزار و ۷۶۴ هیئت را برادران تشکیل داده اند و قریب به ۵۰ درصد آنها در طول سال فعال هستند وبقیه نیز به صورت فصلی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام کیانی اضافه کرد: اگر به ۱۰ سال گذشته برگردیم فعالیت هیئت ها به ۱۰ درصد نیز نمی رسید که خوشبختانه به مرورزمان فعالیت هیئت ها در طول سال بیشتر شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه برخی هیئت ها در ماه محرم محور شاخص بودن را دارند، بیان داشت: شهرستان های کبودراهنگ و ملایر در ماه محرم هیئت هایی بال بر هفت هزار نفر جمعیت دارند که البته در طول سال با افت بیشتری مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه استان همدان با ۹ شهرستان و یک هزار و ۷۷۲ روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۷۵۸ هزار و ۲۶۸ نفر است و همچنین دارای یک هزارو ۷۱۰ مسجد است، گفت: از این تعداد مسجد ۵۰۹ مسجد دارای اقامه نماز هستند.

حجت‌الاسلام کیانی با اشاره به اینکه تعداد مبلغین در همدان ۷۴۱ مبلغ است، ابراز داشت: از این تعداد ۴۰ نفر مستقر، یکصد و پنج نفر طرح هجرت و ۵۹۶نفر روحانیون بومی هستند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه قرآنی نیز۱۶۲مورد مراکز قرآنی وجود دارد، اذعان داشت: از این تعداد ۴۷ موسسه قرآنی و ۱۱۵ خانه قرآنی هستند و همچنین ۱۴۴خانه عالم نیز در همدان وجود دارد.

وی اظهار داشت: در بحث تشکل های دینی با توجه به ظرفیت های استان که یک هزار و ۶۰۰ مداح وجود دارد این مداحان در کانون های مداحان هستند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما