تاریخ انتشار
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۱۸۹۴

عبرت از واقعه عاشورا بهترین هدف عزاداری امام حسین(ع) باشد

عبرت از واقعه عاشورا بهترین هدف عزاداری امام حسین(ع) باشد
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی، در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی استان یزد، با تاکید بر این که اهداف قیام امام حسین (ع) باید محقق شود، اظهار داشت: سخنرانان و مداحان در مراسم های امام حسین (ع) اگر می خواهند به شرح تاریخ بپردازند اما از تاریخ نتیجه و عبرت نگیرند، فایده نخواهد داشت.

وی با تاکید بر این که برای مجلس امام حسین (ع) زیبایی صدا به تنهایی کافی نیست، تصریح کرد: با صدای زیبا باید زیبایی های کربلا و زیبایی های سیرت امام حسین (ع) حتی در همان صحرای کربلا را بیان کرد.

حسینی کوهستانی ادامه داد: مردم تشنه معارف قرآنی و زیبایی های مکتب امام حسین (ع) هستند و روحانیون و مداحان باید این زیبایی ها را بگویند تا همه مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) را بشناسند و با این شناخت به مکتب اسلام گرایش پیدا کنند.

وی از روسای و اعضای شورای هئیات مذهبی استان یزد خواست تا نظارت خود را بر روی سخنرانی ها بیشتر کنند زیرا دشمن می خواهد در سخنرانی ها و مراسم ها تزلزل ایجاد کرده و مراسم های ما را به خرافه، بدعت و سطحی نگری آلوده کند و از اسلام چهره ای خشن به نمایش بگذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که واقعه عاشورا منحصر به سال ۶۱ هجری قمری یا منحصر به ۱۰ روز اول محرم نیست و این واقعه عظیم نباید در زمان و مکان محصور شود، تصریح کرد: تقابل امام حسین (ع) با یزید بر سر شرابخواری و عیاشی یزید نبود بلکه بر سر مدیریت بر کشور اسلامی بود و به همین دلیل نیز قیام کرد زیرا امامت جامعه حق انسانهای فاسق و فاجر نیست.

وی با بیان این که عاشورا با همه ابعاد زندگی بشر حتی سیاست عجین شده است، افزود: آنهایی که شعار جدایی دین از سیاست سر می دهند بدانند که اگر همه چیز دین را بتوانیم از سیاست جدا کنیم، جدایی سیاست از عاشورا امکان پذیر نیست.

حسینی کوهستانی با بیان این که از واقعه عاشورا و مقابله امام حسین (ع) با ظلم و جور باید عبرت بگیریم، خاطرنشان کرد: نباید گمان کنیم عاشورا و امام حسین (ع) و یزید تمام شده بلکه امروز نیز تفکر ابن زیادی و بنی امیه ای در جهان وجود دارد و این تفکر بنی امیه بود که خطرناک بود.

وی تصریح کرد: رهروان بنی امیه در روزگار امروزی با هم به دنبال خاموش کردن یاد پیامبر (ص) هستند و اینقدر جسور و گستاخ شده‌ اند که حتی با قبور ائمه اطهار (ع) نیز مقابله می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در رابطه با مقابله با انحراف و آسیب در عزاداری ها همچنین عبرت گرفتن از وقایع عاشورا، چند گروه مسئولیت مستقیم دارند که از جمله آنها روحانیت، مداحان و روسای هیئات عزاداری هستند گفت: عبرت از واقعه عاشورا بهترین هدف عزاداری امام حسین(ع) باشد.

گفتنی است، این سخنرانی در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی استان یزد، ۲۹ آبان ۱۳۹۳ در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد ایراد شد.

مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما