تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۱۲۰۶

تعین نرخ برای مداحی در شان مداح نیست

تعین نرخ برای مداحی در شان مداح نیست
حجت الاسلام نظافت در نشست آموزش تخصصی مسئولین هیئات مذهبی خراسان شمالی گفت: تعین نرخ برای مداحی مناسب نیست و در شان مادحین نیست که چنین کاری را انجام دهند.

حجت الاسلام نظافت، استاد حوزه و دانشگاه عصر شنبه در امامزاده سید عباس(ع) بجنورد گفت: هیئتها زمانی می توانند هیئتی برجسته باشند که مسئول هیئت از همه مخلص تر باشد و با منت گذاشتن اعمال خود را باطل نکنند.

وی افزود: عزاداری چراغ روشنی است که انسانها راه را گم نکنند و این هیئتها باید بد خلقی ها، حسادتها و بی معرفتی ها را مداوا کند تا کسانی که به هیئت داخل می شوند رشد کنند.

حجت الاسلام نظافت گفت: هیئتها فقط محل عزاداری نیست و می شود مراسم ازدواج نیز در هیئت برگزار شود و جوانها در هیئت باید بفهمند که امام حسین(ع) برای چه شهید شد، امر به معروف و نهی از منکر را درک و معرفت و اخلاق امام حسین را کسب کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جلسات را در هیئت طوری برنامه ریزی کنید که نماز صبح قضا نشود و همچنین مسئولین هیئت مواظب نوع عزاداری باشند چون جهان دهکده جهانی شده است و شیعیان نیز زیر زره بین هستند و عیبها و انحرافات ما را بزرگنمایی می کنند.

وی در ادامه گفت: جنگ نرم دشمنان با ماست، ماهواره ها خطرناک شده و روز به روز خانواده ها را از هم جدا می کند و مسئلین هیئات باید روش و سیره امیرالمومنین(ع) را ترویج دهند.
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی شیروان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما