تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۱۶۰۴

تداوم عضویت هنرمندان تعزیه

تداوم عضویت هنرمندان تعزیه
غلامرضا خلیل‌ارجمندی درباره دلایل حذف نام هنرمندان تعزیه از زیر مجموعه‌های صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران گفت: ما آیین‌ نامه‌های عضویت را به معاونت‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادیم تا آن‌ها زیر مجموعه‌های خود را برای عضویت در صندوق حمایت معرفی کنند.

این روند به این منظور طی می‌شود که صندوق حمایت نه تخصصی برای شناسای زیر مجموعه‌های معاونت‌ها دارد و نه برنامه‌ای برای حذف یا اضافه کردن زیر مجموعه‌ها.

وی یادآور شد: ما در ساختار درست و ارزشمندی از معاونت‌های وزارت ارشاد خواستیم تا زیر مجموعه‌های خود را برای عضویت در صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران به ما معرفی کنند.

به عنوان مثال معاونت سینمایی وزارت ارشاد است که به ما اعلام می‌کند که دستیار کارگردان در زیر مجموعه‌های این معاونت قرار می‌گیرد یا نه.

مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان تصریح کرد: ما دخل و تصرفی در زیر مجموعه‌های معرفی شده از سوی معاونت‌های وزارت ارشاد به صندوق حمایت نداریم.

معاونت هنری وزارت ارشاد به اشتباه تعزیه‌خوانان را در لیست زیر مجموعه‌های خود به ما معرفی نکرد و این در حالی است که معاون هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی باید دقت کنند که چه گروهی را از زیر مجموعه‌ خود حذف یا به آن اضافه می‌کنند.

ارجمندی با اشاره به تداوم عضویت تعزیه‌خوانانی که پیش از این در صندوق حمایت از هنرمندان عضویت داشتند، اعلام کرد که صندوق عضویت تعزیه‌خوانان متقاضی فعلی را هم می‌پذیرد.

وی تأکید کرد: از نظر صندوق حمایت از هنرمندان هیچ مشکلی پیش نیامده و عضویت هنرمندان تعزیه در این صندوق همچنان پا بر جا است.

اما از آن‌جایی که آیین نامه‌های عضویت ارائه شده از سوی معاونت‌های وزارت ارشاد به تصویب هیأت امنای صندوق می‌رسد، معاون هنری وزیر ارشاد باید نامه‌ای را جهت گنجاندن نام تعزیه خوانان در زیر مجموعه این معاونت به ما ارائه دهد تا در هیأت امنا به تصویب برد. 

چندی پیش حذف نام هنرمندان تعزیه از سایت صندوق حمایت از هنرمندان باعث نگرانی و گلایه هنرمندان و فعالان نمایش‌های آیینی و سنتی ایران شد. 
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما