تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۱۶۱۷

همایش «رهروان زینبی» در دورود برگزار شد

همایش «رهروان زینبی» در دورود برگزار شد
در راستای گرامیداشت یاد و خاطره زنان عاشورایی و بزرگداشت مقام حضرت زینب کبری(س)، تجمع رهروان زینبی(س) با حضور پرشور و باشکوه بانوان عزادار، دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم، ۱۵ آبان‌ماه مصادف با ۱۲ ماه محرم در بقعه امامزاده زید بن علی(ع) دورود برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین ملکشاهی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دورود هدف از برگزاری این همایش را تبیین شخصیت حضرت زینب(س) برای بانوان دانست و گفت: بانوان باید این مناسبت‌های ارزشی را جزئی از رسالت زندگی‌ خویش بدانند. آشنایی بیشتر مردم به‌ویژه بانوان با شخصیت حضرت زینب(س) آنان را با اهداف مقدس امام حسین(ع) و سبک انقلابی و زندگی ایشان آشناتر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) تبلور یک بیداری همیشگی برای مسلمانان است، ادامه داد: این در حالی است که امام حسین(ع) با زنده نگه داشتن دین خداوند، اهداف والای پیامبر اسلام(ص) را تثبیت و نهادینه کرد.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین یگانه از اساتید غدیرشناسی و برجسته حوزه و دانشگاه اظهار کرد: زنان عاشورایی با گذشتن از عزیزان و غلبه بر هواهای نفسانی به چنان درجه‌ای از ایمان و تعهد رسیده بودند که لیاقت همراهی با امام حسین(ع) و دفاع از حریم اسلام را داشتند.

وی یادآور شد: بی‌تردید، تجلی و نمونه بارز زنان مؤثر در کربلا حضرت زینب(س) است، چراکه ایشان نقشی مؤثر در متن کربلا و در تداوم نهضت حسینی بر عهده داشتند.

یگانه بیان کرد: زن مسلمان میراث‌دار مجد و عظمت فاطمی بوده و پرچم مبارزه زینبی‌اش را نیز همواره در محفل نامبارک یزیدیان برافراشته و این جلوه‌های شجاعت و حیا در تمام دوران‌های مبارزه در عرصه‌های دفاع بر علیه ستمگران جلوه بوده است.

وی خطاب به بانوان گفت: زنان مسلمان با لبیک به ندای پیام‌رسانی زینبی(س) بیرق مبارزه را برافراشته نگاه دارند و همه مساعی خویش را به عنوان مادری نمونه، دختری شایسته و همسری وفادار و میراث‌دار حرکت عظیم فاطمی(س) و زینبی(س) اعلام کنند.

این استاد حوزه ادامه داد: شخصیت حضرت زینب(س) سه ویژگی بارز دارد که اولین ویژگی وجود معنوی همراه با عقلانیت است به طوری که حضرت علی(ع) به‌خاطر این عقلانیت بر دستان او بوسه زد و او را زینت پدر دانست. دومین ویژگی معرفت بود این معرفت به وجود امام زمان خود یعنی حضرت سیدالشهدا(ع) ارزانی داشت و همیشه در مسیر ایشان حرکت کرد. سومین ویژگی حضرت زینب(س) بصیرت بود که او را در زمره شهدای کربلا قرار داد، چون توانست حق و تکلیف را درست تشخیص داده و کربلا را با رسواسازی باطل و ظالمان، زنده نگه دارد.

یادآور می‌شود، در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین ملکشاهی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، حقانی، رئیس بنیاد شهید، پاپی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین یگانه، استاد حوزه و دانشگاه، سرلک، مسئول ستاد حضرت علی اصغر(ع)، مریدی، مسئول شعبه مؤسسه فرهنگی قرآنی بشرای وحی حضور داشتند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما