تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
۰
کد مطلب : ۲۲۰۵۸

مستند عاشورایی «آرزوی همه» در سینماحقیقت

مستند عاشورایی «آرزوی همه» در سینماحقیقت
مستند «آرزوی همه» از آثار عاشورایی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» است که در بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه جشنواره روی پرده می‌رود. این فیلم مستند به کارگردانی علی قدیریان، پرتره‌ای از عبدالحمید قدیریان نقاش معاصر است.

وی درباره مستند «آرزوی همه» می‌گوید: این مستند - پرتره‌ نقاشی است که تصمیم می‏‌گیرد یک اثر هنری درباره امام حسین(ع) ترسیم کند. درگیری‌هایی که هنرمند در حین پرداخت نقاشی و رفتن به فضایی معنوی دارد، از جمله سکانس‌های قابل‌ تأمل فیلم به شمار می‌رود. به عبارت دیگر سیر تکاملی یک نقاشی و رابطه وی با آن تصویر، سوژه اصلی این روایت تصویری است.

قدیریان تصریح کرد: نام این تابلو حسین(ع) است. همه فکر می‌کنند یک تابلو از صفر تا صد کشیده شده و تبدیل به اثری ماندگار می‌شود، اما با گذشت اندکی از فیلمبرداری و تکمیل تابلو نقاشی، هنرمند احساس کرد که رابطه‌ای با تصویر برقرار نکرده و آن را کاملا پاک کرد. برای بار دوم نیز تابلو در حال تکمیل شدن بود که کاراکتر با اعتقاد بر اینکه هنگام تصویرسازی از خوبان عالم، باید دلی پاک داشته باشد، دوباره تابلو رو پاک کردند.

وی افزود: تلاش کردم تا نشان دهم یک نقاش برای نشان دادن مفهومی عمیق، چطور درگیر احساسات می‏‌شود. موفقیت من نیز به مخاطبان فیلم بستگی دارد، زیرا «آرزوی همه» اولین تجربه فیلمسازی من است.

قدیریان در پایان خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها در زندگی نیاز به ریسمانی دارند و تکیه‌گاهی بهتر از اهل بیت وجود ندارد. به عنوان کارگردان این موضوع را دریافتم و سعی کردم به بهترین شکل ممکن آن را به مخاطب انتقال دهم و امیدوارم از اولین نمایش این مستند استقبال شود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما