تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۲۶۱۱

دوره آموزش مداحی ویژه بانوان در سیمرغ برگزار شد

دوره آموزش مداحی ویژه بانوان در سیمرغ برگزار شد
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله رمضانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در این دوره آموزشی درباره آسیب‌شناسی عزاداری و نقش مداحان در جلوگیری از انحرافات عقیدتی در محافل دینی مباحثی را مطرح کرد و گفت: فضای معنوی هیئت‌های مذهبی از دیرباز، مرکز ترویج معارف دینی و مذهبی بوده و امروز نیز در موضوع مقابله با تهاجم فرهنگی و اعتقادی، یکی از نقش‌های محوری و مسئولیت‌های خطیر بر عهده مداحان و شاعران آئینی است.

وی افزود: هنر مداحی یکی از هنرهای ماندگار و بسیار اثربخش در تبیین معارف دینی و انتقال ارزش‌های اسلامی به جامعه است و مداحان باید مطالبی در شأن و جایگاه اهل بیت(ع) را بیان کنند.

رمضانی علاوه بر بررسی آسیب‌ها و راهکارها در امر تبلیغ، اظهار کرد: یک مبلغ باید از ابتدا خلوص نیت داشته باشد، وقتی نیت خالص باشد اخلاق، رفتار و کردار او نیز خالص خواهد شد؛ اگر این چنین بود قدر و منزلت خواهد داشت و کارش ارزشمند است در غیر این صورت دچار آسیب می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر یوسفی، امام جمعه شهرستان سیمرغ نیز گفت: یکی از شرایط مداحی حفظ ظاهر به همراه حفظ باطن است و مداح به آن سخنی که از زبانش جاری می‌شود اعتقاد داشته باشد و خودش به آن عمل کند.

وی با بیان اینکه مداح و ذاکر اهل بیت(ع) باید با استفاده از سبک دینی، اسلامی، سنتی و به دور از سبک‌های غربی بتواند مداحی و روضه‌خوانی کند، افزود: حرمت عزاداری‌ها به وسیله مداح حفظ می‌شود و مداح با جایگاهی که دارد باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم یادآوری و بانگ اقامه نماز اول وقت که مورد تأکید امام حسین(ع) است را احیا کند.

امام جمعه شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه فنون مداحی، آسیب‌‌شناسی مداحی، قرائت قرآن و بیان احکام از موضوعاتی ‌است که باید در این دوره‌ها به‌ آن پرداخت، یادآور شد: ارتقای علمی و معنوی مداحان و شاعران از طریق نهادینه کردن آموزش مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره‌ها است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما