تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۳۲۱۰

لزوم اصلاح روابط بین مداحان و روحانیون در مجالس

لزوم اصلاح روابط بین مداحان و روحانیون در مجالس
علی عبدی یکشنبه شب در دومین نشست مداحان زنجانی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مراسم‌های عزاداری به آن توجه شود، تحکیم روابط بین روحانیون و مداحان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روابط بین مداحان و روحانیون در برخی مجالس خوب نیست، تصریح کرد: در برخی از مجالس رفتارهایی از سوی روحانیون و مداحان مشاهده می‌شود که مطلوب و مناسب نیست.

دبیر کانون مداحان زنجان با اشاره به اینکه هدف روحانی و مداح جدا از هم نیست، گفت: هر دو این قشر برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) گام برمی‌دارند، اما در برخی از موارد اختلافات جزئی به وجود می‌آید که مطلوب و شایسته نیست.

عبدی با بیان اینکه یکی از اهداف فعالیت کانون مداحان و همچنین مکتب الرسول زنجان موضوع وحدت بین روحانیون و مداحان است، افزود: همفکری و همدلی این گروه موجب ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود که ترویج خرافه و بدعت است، خواهد شد.

دبیر کانون مداحان زنجان با انتقاد از اینکه در برخی از مجالس روحانی اصلا مداح را نمی‌بیند، اضافه کرد: در برخی از موارد نیز رفتار مداح ناشایست است که باید این رفتارها اصلاح شود.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مداحان در ترویج فرهنگ‌های حسنه و شایسته گفت: متاسفانه مداحان به عنوان افرادی که فرهنگ ساز هستند، در تریبون‌های استانی نقش چندانی ندارند.

دبیر کانون مداحان زنجان با اشاره به عدم دعوت از مداحان به جلسات فرهنگی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط بیان داشت: حمایت‌های این چنین فعالیت مداحان را برای ترویج فرهنگ حسنه بهتر خواهد کرد.

این مسئول با تاکید بر ارتقای سطح مداحی در استان اضافه کرد: باید اقداماتی انجام شود که مداحی‌ها در شان زنجان که پایتخت شور و شعور حسینی نامگذاری شده باشد.

عبدی همچنین به آفت‌های مداحی نیز اشاره کرد و متذکر شد: اینکه یک دوره گرد نام سیدالشهدا را در کوچه و خیابان بخواند و فریاد زند، دون شان یک مداح است.

وی با تاکید بر انجام اقدامات راهبردی در کنترل این موضوع متذکر شد: اینگونه مداحی نه تنها شایسته نیست، بلکه برای مردم آزار دهنده نیز است.

دبیر کانون مداحان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس لقب پایتخت شور و شعور حسینی که به استان زنجان تعلق گرفته، اغلب استان‌ها از زنجان در زمینه مداحی الگوبرداری می‌کنند، گفت: باید توجه کنیم که برخی از مداحی‌ها دور از شان پایتخت شور و حسینی نباشد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما