تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۳۲۷۸

تقدیر از پیشتازان تئاتر مذهبی در یزد

تقدیر از پیشتازان تئاتر مذهبی در یزد
واحد فرهنگیِ فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) طی مراسمی از گروه‌های تئاتر مذهبی این شهرستان به همراه کارگردان و سایر عوامل فیلمبردار، هماهنگی، تدارکات تقدیر کرد.

در این مراسم، استاد بمانی؛ از پیشکسوتان عرصه هنر و عضو فعال بسیج هنرمندان یزد پیرامون نقش و اهمیت هنر به ویژه هنر تئاتر به نکات خوب و قابل تأملی اشاره کرد. وی با بیان این کلام مقام معظم رهبری که فرمودند «تئاتر از منبر هم بالاتر است»، گفت: تئاتر در احیای معارف دین نقش مهمی دارد. هنر، زبان گویای امروز است و به راحتی می‌شود با هنر مفاهیم دینی را انتقال داد.

این پیشکسوت عرصه هنر یادآور شد: امروز انواع تئاترها در شهر اجرا می‌شود که به اسم مذهب است، اما مذهبی نیست، بعضی تئاترها مذهبی است اما حرفه‌ای نیست، برخی نه مذهبی است و نه هنری؛ آنچه تحت عنوان تئاتر زیرزمینی مشهور است. برخی دیگر از تئاترها هم از لحاظ هنری خوب است ولی محتوای کثیفی دارد. بهترین نوع تئاتر کاری است که شما انجام می‌دهید.

بمانی در این برنامه که دو ساعت به طول انجامید از گروه تئاتر فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) تقدیر و تشکر ویژه‌ای کرد و از آن‌ها به عنوان پیشتازان تئاتر مذهبی یزد یاد کرد.

یادآور می‌شود، در پایان نیز گزیده‌ای از سه تئاتر اجرا شده پخش شد و جوایزی به رسم یابود به گروه تئاتر فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج)، عوامل و دست‌اندرکاران آن اهدا شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما