تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
۰
کد مطلب : ۲۶۶۵۳

مخاطب «محمد رسول الله(ص)» تنها ایرانی‌ها و جشنواره‌ها نبودند

مخاطب «محمد رسول الله(ص)» تنها ایرانی‌ها و جشنواره‌ها نبودند
کامپوزیا پرتوی، یکی از فیلمنامه نویسان فیلم «محمد رسول الله(ص)» در گفت‌وگو با برنامه «سینمامعیار» رادیو گفتگو بیان کرد: مخاطب این فیلم تنها ایرانی‌ها و جشنواره‌ها نبودند و برای همین حفظ کردن هدف تا پایان فیلمنامه خیلی سخت بود.
فیلمنامه‌نویس فیلم «محمد رسول الله» درباره شروع همکاری خود با تیم بیان کرد: این همکاری به دعوت رضاداد بود که مطرح کردند و شروع آن ۵-۶ سال پیش بود. برای همه پرداختن به چنین کاری وسوسه‌انگیز است. بعد اعلام کردند که تهیه کننده حیدریان و کارگردان مجیدی هستند و با نشستی که گذاشتیم حرف‌ها را زدیم و کار شروع شد.

پرتوی درباره سختی‌های کار بیان کرد: خوشبختانه همفکران خوبی داشتم و هر جا که به مشکل بر می‌خوردم دوستان دیگری برای هم فکری می‌آمدند، از جمله خود مجیدی، حیدریان، ارگانی، گرمارودی، خرمشاهی و خیلی از دوستان دیگر که در کنارم بودند، ولی سختی‌های تحقیق هم بود با این تفاوت که خیلی کمتر راجع به دوران کودکی حضرت مطلب داشتیم و بیشتر روایت و ... بود که باید از اینها کمک می‌گرفتیم.
این نویسنده در مورد کارکرد فیلمنامه برای مخاطبان غیرایرانی بیان کرد: مخاطب این فیلم ایرانی‌ها و فقط جشنواره‌ها نبودند و برای همین حفظ کردن هدف تا پایان فیلمنامه خیلی سخت بود. خوشبختانه تا حالا ارتباط برقرار شده و خارج از ایران خیلی‌ها کنجکاو به دیدن فیلم هستند و امیدوارم بعد از دیدن آنقدر برایشان دلنشین باشد که به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند، فکر می‌کنم که این فیلم، فیلم موفقی شده است.

پرتوی نهایتاً در مورد رضایت خود از خروجی کار گفت: چون این کار با همفکری نوشته می‌شد، مجیدی از آنچه روی کاغذ می‌آمد، دور نبود و این طور که خارج از فکر ایشان باشد، نمی‌توانستم عمل کنم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما