تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۶۶۹۵

تکذیب خبر حضور نیروهای امنیتی اطراف مسجدالحرام و مسجد‌النبی(ص)

تکذیب خبر حضور نیروهای امنیتی اطراف مسجدالحرام و مسجد‌النبی(ص)
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت که همینک در عربستان و در کنار زائران ایرانی حج تمتع به سر می‌برد، به تشریح شرایط زائران ایرانی در مکه و مدینه پرداخت و گفت: تا این لحظه حدود ۷۵ درصد زائران ایرانی وارد سرزمین وحی شده‌اند و امروز ۳۵ هزار زائر را در مکه مکرمه و ۱۲ هزار زائر را در مدینه دارم. ۱۲ هزار زائر نیز طی پروازهای روزهای بعد وارد عربستان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تا ۲۰ شهریور ماه پروازهای مدینه قبل دائر است و تا ۲۶ شهریور ماه نیز پروازهای مدینه بعد صورت می‌گیرد، گفت: روز ۲۶ شهریور ماه آخرین پرواز زائران ایرانی وارد فرودگاه جده می‌شود.

کاهش آمارهای زائران بیمار در حج سال جاری

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص شرایط سلامتی زائران حج تمتع، گفت: آمار زائران بیمار ما نسبت به آمارهای سال قبل بسیار کمتر است و آخرین آمار ستاد مکه ما نشان می‌دهد از ۳۵ هزار زائر حاضر در مکه دو هزار و ۶۰۰ نفر به پزشک مراجعه کرده‌اند و این آمار بسیار خوبی است.

فوت ۳ زائر ایرانی

وی با اشاره به اینکه در تمام هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی درمانگاه مستقر است، گفت: مجوز درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های ایرانی توسط عربستان صادر شده و تاکنون نیز سه نفر زائر ایرانی فوت کرده‌اند.

دومین دعای کمیل زائران ایرانی شب جمعه برگزار می‌شود

اوحدی از برگزاری دومین دعای کمیل جمعی زائران ایرانی شب جمعه این هفته در مدینه منوره خبر داد و گفت: شب گذشته دومین کاروان جانبازان وارد مدینه شده و دعای کمیل با حضور این عزیزان در مدینه برگزار می‌شود.

هیچ نیروی امنیتی در اطراف مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی نیست

وی در خصوص شایعات منتشر شده در خصوص استقرار نیروهای امنیتی و خودروهای زرهی اطراف مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی(ص) نیز گفت: اصلاً این موضوع صحت ندارد و فضایی که امسال برای امنیت زائران ایجاد شده مانند سال گذشته است؛ البته همه ساله برای حفاظت امنیتی دعای کمیل نیروهای پلیس مدینه منوره فضای پیرامونی را کنترل می‌کنند و امسال هم مانند سال گذشته امنیت دعای کمیل زائران ایرانی را به خوبی تأمین کردند.

همکاری دولت عربستان بهتر از سال گذشته است

اوحدی با تأکید بر اینکه اصلاً نیروی امنیتی به صورت ویژه اطراف مسجد‌الحرام وجود ندارد، گفت: همکاری دولت عربستان، وزارت حج عربستان به مراتب بهتر از سال گذشته بوده و هفته گذشته نیز دیداری با وزیر حج عربستان داشتیم که در فضای خوبی برگزار شد و برخی از برخوردهای شخصی که در فرودگاه مدینه صورت گرفته و برخی از تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را از زائران گرفته و بعد به آنها تحویل می‌دادند به وزیر حج عربستان اعلام و وی نیز همان لحظه دستور دادند که از تکرار این برخوردها جلوگیری شود.

وی همچنین اعلام کرد: روز گذشته نیز در جلسه‌ای با مسئولان فرودگاه جده از این فرودگاه بازدید کردیم پلیس جده نیز در این بازدید حاضر شد و از خدمات‌رسانی گیت‌های گذرنامه و گمرک که مسیر روانی است، بازدید به عمل آمد.

اوحدی در پاسخ به این سؤال که آیا در دیدار با وزیر حج عربستان در خصوص عمره نیز صحبت‌هایی صورت گرفت یا خیر، گفت: خیر تا حکم مأموران سعودی صادر نشود هیچ تصمیمی برای از سرگیری عمره وجود ندارد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما