تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
۰
کد مطلب : ۲۶۷۷۱

فیلم «محمد رسول الله» دست‌آوردهای خوبی برای سینمای ایران و جهان دارد

فیلم «محمد رسول الله» دست‌آوردهای خوبی برای سینمای ایران و جهان دارد
مهدی طباطبایی‌نژاد، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره کمیت مخاطبان سینما چنین توضیح داد: برخی‌ها معتقدند که سینما در دهه ۶۰ مخاطبان بسیاری داشت. این مطلب کاملا صحیح است، اما نتیجه که از این امر گرفته می‌شود، صحیح نیست، زیرا می‌گویند کم بودن مخاطبان سینما در مقایسه با دهه ۶۰ دلیلی بر بی‌کیفیت بودن فیلم‌ها در دهه اخیر است! این گفته به هیچ وجه نه صحیح است نه منصفانه، چون در زمان حال در هر جایی می‌توان فیلم دید، اما در دهه ۶۰ تنها سینماها امکان نمایش فیلم را داشتند.

وی افزود: نکته دیگر این‌که در دهه ۶۰ موقعیت‌های متعددی برای دورهمی خانواده وجود نداشت، اما این روزها امکانات به حدی شده که خانواده‌ها می‌تواند، گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنند. این دلیل دیگری است که باعث شده تعداد تماشاگران سینما نسبت به گذشته کاهش یابد. در این میان نمی‌شود کتمان کرد برخی فیلم‌ها نیز وجود دارد که قادرند کسانی را که هیچ علاقه به هنر هفتم ندارند را به سالن‌های سینما بکشند.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: بهترین مثال در این زمینه فیلم سینمایی «محمد رسول الله» است که توانسته در همین مدت کم تماشاگران بسیاری را به سالن‌ها کشاند، حتی کسانی که تا به امروز سینما نرفته بودند، مشتاقانه به سالن‌های نمایش رفتند تا فیلمی را که محوریت آن زندگی حضرت رسول (ص) است را تماشا کنند.

وی درباره دست آورده‌های فیلم «محمد رسول الله» تاکید کرد: دست آورده‌های این فیلم تنها به تعداد مخاطبان خلاصه نمی‌شود، بلکه در داخل کشور سبب شده تا سینمای ما در بحث اقتصادی رونق مطلوبی داشته داشت. در ضمن به لحاظ فنی این اثر توانسته سطحی کیفی سینمای ایران را افزایش یابید. برای همین از این به بعد باید سینماگران تلاش کنند تا کارشان را به لحاظ فنی نیز به استانداردهای روز جهان نزدیک کنند.

رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با بیان این‌که دست آورهای بین‌المللی فیلم «محمد رسول الله» بسیار عظیم‌تر بوده است، بیان کرد: این فیلم خواهد توانست بسیاری از تفکرات پوچ را خنثی کند و به جهانیان نشان دهد که اسلام دین رحمت است و این رفتارهایی که در برخی موقعیت‌ها به اسم اسلام زده می شود هیچ ربطی به اسلام ندارد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه فیلم‌های دینی پتانسیل بالایی برای جذب مخاطب دارا هستند، گفت: معارف اسلامی و قرآنی از جذابیت بالایی بهره می‌برند این امر نیز از امتیازات دین مبین است که آموزه‌هایش، جذابیت بالایی دارند. برای همین وفتی فیلمی به درستی به این موضوعات توجه می‌کند مخاطبان بسیاری نیز جذب این کارها می‌شوند. از این توضیح می‌خواهم این نتیجه را بگیرم که اگر نگاه به موضوعات اسلامی به شکلی صحیح انجام شود این گونه خواهد توانست مخاطبان بسیاری را به سالن‌های نمایش بکشاند.

وی متذکر شد: تعاریفی که از این فیلم می‌شود به این معنا نیست که در بحث فنی این کار هیچ ضعفی ندارد، چون شاهکارهای سینما نیز نقدهایی بر آنها وارد است، اما نکته مهم این است که این فیلم جریانی در سینمای ایران و جهان ایجاد کرده که امید می‌رود نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشد.

وی در پایان درباره علل کم‌کاری در این حوزه (سینمای دینی) چنین توضیح داد: اینکه چرا ما در این حوزه کم کار هستیم دلیلی روشن دارد، آن نیز این است که حساسیت پیرامون این موضوعات به آن اندازه زیاد است که باعث می‌شود کمتر فیلمی به خود اجازه دهد که به آن ورود داشته باشد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما