تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۶۹۳۰

فیلم «محمد رسول‌ الله(ص)» را زندگی کردم/ استقبال جشنواره مونترال خیره‌کننده بود

فیلم «محمد رسول‌ الله(ص)» را زندگی کردم/ استقبال جشنواره مونترال خیره‌کننده بود
علیرضا شجاع نوری، بازیگر فیلم «محمد رسول الله(ص)» با بیان این که فضای موجود در فیلم قابل توصیف نیست، اظهار کرد: اگر درباره این فیلم سینمایی اظهار نظر آنچنانی نمی‌کنم به این دلیل است که نمی‌خواهم بگویند که مبلغ این فیلم شده‌‌ام. نکته دیگر این‌که معتقدم فیلم احتیاجی به تبلیغ ندارد و خودش می‌تواند توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد، اما همین اندازه بگویم که وقتی این فیلم را می‌بینم، خودم را نمی‌بینم، بلکه فیلم است که تمام وجودم را فرامی‌گیرد.

وی درباره بازخوردهای بین‌المللی این فیلم گفت: استقبالی که از این فیلم در جشنواره مونترال به عمل آمد، خیره‌کننده بود. من به وضوح اشتیاق را در بین افرادی که فیلم را می‌دیدند، مشاهده می‌کردم. برخی از آنها می‌گفتند که این فیلم اولین فیلم سینمایی ایران است که در مقیاس جهانی تولید شده، هر چند مقیاس بیان شده از سوی افراد سینمای هالیوود بود، والا فیلم‌های خوبی در سینمای ایران تا به امروز تولید شده است.

تاثیرگذاری خیره‌کننده «محمد رسول الله(ص)»

این بازیگر در بخش دیگری از سخنان خود درباره تاثیرگذاری فیلم «محمد رسول الله(ص)» این گونه توضیح داد: بسیاری از افراد بعد از تماشای این فیلم به من اظهار می‌کردند که دیدشان نسبت به اسلام تغییر پیدا کرده است، همچنین معتقد بودند جای چنین فیلمی در سینمای جهان خالی بوده. در ضمن این فیلم توانسته به اندازه‌ای لطیف، زیبایی سیره حضرت رسول(ص) را به تصویر کشد که تماشاگران خارجی به نوعی مفتون پیام فیلم ‌می‌شدند.

شجاع نوری در پاسخ به این سؤال که آیا در این کار سختی خاصی نیز وجود داشت؟ گفت: هر اندازه که فکر می‌کنم باز هم هیچ سختی از فیلم به یادم نمی‌آید، چون لحظه به لحظه این فیلم را زندگی کردم. برای همین اگر به من الان بگویند که باید سر لوکیشن فیلم محمد برای بازی حاضر شوی، نمی‌پرسم چند روز، بلکه با جان و دل در آن شرکت می‌کنم.


شجاع‌نوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا ۸ سالگی پیامبر عبدالمطلب (ع) زنده بود، البته درباره شخصیت وی آنچنان اطلاعاتی در دست نیست، اما فردی که پدربزرگ حضرت رسول(ص) بود، مسلماً کم شخصیتی نیست، البته من مطالبی نوشتاری که درباره وی وجود داشت را مطالعه می‌کردم تا بتوانم کارم را به شکلی بهتر ارائه دهم.

وی در پاسخ به سؤال پایانی مبنی بر اینکه استفاده از چند بازیگر خارجی نمی‌توانست به موفقیت بین‌المللی فیلم کمک بیشتری کند نیز اظهار کرد: جواب به این سؤال باید از طرف گروه تولید داده شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما