تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۰۹:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۸

روايت متفاوتی از عاشورا در نمايش «وقتی كه زمين نان می‌شود»

به گزارش خیمه، حسين مسافرآستانه با بیان اینکه این تئاتر با نگاهی نو به واقعه عاشورا می نگرد، افزود: اين نمايشنامه از نوشته‌های جمشيد خانيان است كه برای اجرای عمومی در نظر گرفته‌ام و قرار است دی ماه در تالار وحدت اجرا شود.

مسافرآستانه با اشاره به اين كه فرهنگ عاشورا ‌‌منبعی بسيار غنی است كه می‌تواند سال‌ها‌ ‌آثار هنری را تغذيه كند، خاطر نشان كرد: در هنرهای نمايشی از اين واقعه می‌توان بسيار بهره برد و ‌‌آثار جديد خلق كرد. معمولاً وقتی نام عاشورا شنيده می‌شود فكر می‌كنيم در مورد چارچوبی قديمی صحبت می‌شود در حالی كه اين گونه نيست و اين اتفاق می‌تواند الهام بخش بسياری از آثار هنری جديد و به روز باشد.

كارگردان نمايش «وقتی زمين نان می‌شود» گفت: من در نمايش قبلی‌ام با عنوان «غزل كفر» نيز سعی كردم از ‌لحاظ شكل و فرم، اجرايی مدرن ارائه كنم. در اين اثر نمايشی نيز با همين نگاه پيش رفته‌ام.

وی درباره خلاصه داستان نمايش تصريح كرد: اين نمايش در مورد مردی يهودی است كه با وجود فاصله فكری او نسبت به تفكر اسلام و عاشورا، به طرز معجزه‌گونه‌ای در جريان اين واقعه قرار می‌گيرد و به آن ايمان می‌آورد.

بنا بر گزارش سایت ایران تئاتر، مسافرآستانه در پايان با بيان اين كه هنوز بازيگران نمايش انتخاب نشده‌اند،‌ اضافه كرد: از گروه نمايش خودم استفاده خواهم كرد، ولی در عين حال به چند بازيگر جديد هم نياز دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما