تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۲
۰
کد مطلب : ۹۰۷
امام جمعه کاشمر:

عاشورا در هر زمان خنجری در دل باطل و ظلم است

به گزارش خیمه، حجت‌الاسلام سيد «قاسم يعقوبی» در گردهمايی مسئولان و مداحان هيئت مذهبی كاشمر بر نشر اخلاق امام حسين(ع) و پيام عاشورا در بين جوانان تأكيد كرد.

وی با بيان اين كه امام حسين(ع) در وقت نماز جنگ را رها كرد از مسئولان هيئت‌ها خواست تا ضمن متوقف كردن مراسم عزاداری و سينه‌زنی نماز اول وقت را به‌جا آورند.

امام جمعه كاشمر با اشاره به اهميت و زنده نگه داشتن قيام عاشورا افزود: اراده خداوند و سياست و برنامه‌ريزی ائمه بر اين امر بود كه عاشورا را به عنوان پرچم اعتراض عليه ظلم و باطل برافراشته نگه دارند.

وی فلسفه هيئت و مراسم عزاداری در كشور را معرفی امام حسين(ع) به عنوان يك شخصيت الهی و آسمانی و قيام كننده قيام خدايی به نسل جديد دانست.

يعقوبی جنگ امام حسين(ع) با يزيد را جنگ حق عليه باطل برشمرد و اظهار كرد: دشمن امام حسين(ع) شخص يزيد نبود بلكه تمام ستمگران و طاغوتيان تاريخ به عنوان دشمن امام حسين(ع) محسوب می‌شوند.

وی حق را يك جريان مستمر و باطل را يك جريان منقطع بيان كرد و خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه در هر زمان و مقطعی از تاريخ يزيد متافوت است ولی امام حسين(ع) امام تمام عصرها و نسل‌هاست.

امام جمعه كاشمر با بيان اين كه عاشورا در هر زمانی خنجری در دل باطل و ظلم است، تصريح كرد: تمام ظالمان و ستمكاران عالم از عاشورا و فرهنگ آن هراس دارند.

يعقوبی با اشاره به اين كه تصاويری كه امروزه از امامان كشيده می‌شود، ريشه در خرافات دارد و اين يك نوع دروغ گفتن به ائمه(ع) است حمل آنان را ممنوع اعلام كرد.

فرمانده نيروی انتظامی كاشمر هم در اين مراسم با بيان اين كه عاشورا باعث به وجود آمدن حساسيت برای دشمنان شده گفت: امروز ملت‌ها با تاسی از فرهنگ عاشورا می‌توانند در برابر استكبار قيام كنند.

«علی رستگارپناه» معرفی عاشورا به نسل‌های جديد را از اهداف برپايی مراسم عزاداری و روز عاشورا بيان كرد و افزود: شهدای واقعه كربلا امروز نيازمند برپايی مجلس و فاتحه‌خوانی ما نيستند، بلكه ما نيازمند برپايی اين گونه مراسم هستيم.

وی با اشاره به اين كه دشمنان سعی دارند شيعيان را متهم به خرافه‌گرايی كنند، اظهار كرد: بحث قمه‌زنی يكی از دغدغه‌های مسئولان در اين زمينه است مسئولان هيئت‌‌های عزاداری موظفند از انجام اين حركات در مراسم عزاداری جلوگيری كنند.

فرمانده نيروی انتظامی كاشمر تصريح كرد: طبق سنوات گذشته جهت برقراری نظم و ايجاد محيطی امن برای عزاداران در ايام محرم يك مامور در اختيار هر يك از هيئت‌های عزاداری كاشمر قرار می‌گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما