تغییرات در ذائقه مخاطبان برنامههای مذهبیِ رسانه و سازمان دینی به تَبَعِ تغییرات در سبک زندگیِ ایرانی قابل فهم است. سبک زندگی ایرانیان چه از نظر الگوی گذران فعالیتهای روزانه، چه از نظر مصرف فرهنگی، چه الگوی روابط ...
دینداری محبوب ساده مسالمت آمیز و معنوی است، به طوری که ما در فضای کربلای امام حسین (ع) زندگی میکنیم و در هوای نجف اشرف تنفس میکنیم و در سرزمین نجیبان و اولیایی از آل بیت نبی (ص) گام میزنیم.
حضور نوجوانان و جوانان در برخی از برنامههای مذهبی و یا بهرهبرداری از این برنامهها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از شخصیت سخنران، محتوای سخنرانی، فضای سخنرانی، مکان و زمان سخنرانی، وابستگی محلی و امثالهم متاثر ...
مخاطب مذهبی یعنی فردی دیندار که در مقام تعامل و تخاطب با یک فرد، تشکل، نهاد یا رسانه قرار میگیرد و نیازهای مذهبیاش میتواند موضوع سیاستگذاری مقامات، نهادها، تشکلها و رسانهها و دغدغه آنان برای بقای خود باشد....
امیرالمومنین در نهج البلاغه فرمود: سپاهیان همگی به اذن الهی دژهای استوار مردم اند، اگر خطری متوجه کیان جامعه می شود نظامیان باید به میدان بروند آنها به نفع مردم می توانند وارد بشوند...
در مقایسه بارسانه های مدرن امروزی،(( منبر)) ویژگیهای خاص خود را دارا می باشد؛ از جمله اینکه رسانه منبر برخلاف رسانه های مدرن دربین مخاطبان خود دارای وجاهت و اعتباری است که بواسطه وجود علقه های دینی در بین مردم ...
در شرایط فعلی، جامعه ما از الگوهای بسیار متنوعی از دینداری و فضاهای تجربه دینی استفاده میکند. که همراه با آن از نوعی نرمال شدن،که با متعادل شدن عطش جامعه و کاهش فرآیندهای ناگهانی اوج مصرف دینی در جامعه و در ...