تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۶
۰
کد مطلب : ۷۴۹۳

درباره مرکز اسلامی کالیفرنیای جنوبی

درباره مرکز اسلامی کالیفرنیای جنوبی
در مرامنامه این مرکز آمده است از آنجایی که اسلام یک مرحمت و بخشش جهانی از سوی خداوند متعال است و مسلمانان جهان نه به عنوان گروه‌های قومی‌، نژادی و قبیله‌ای که فقط تحت عنوان مسلمان شناخته شده و هویت می‌یابند ، لذا هیچ‌گونه فعالیت قومی و فرعی در این مرکز اسلامی جایز نیست.

در این مرکز زبان عربی به عنوان زبان اصلی قرآن کریم آموزش داده می‌شود، اما زبان رسمی مرکز در فعالیت‌های روزانه و برقراری ارتباط زبان انگلیسی است.

این مرکز اسلامی به اینکه تفکیک جنسیتی می‌تواند ضامن حفظ تقوی در جامعه باشد هیچ اعتقادی ندارند بلکه عفت‌، نجابت و رعایت حلال و حرام که خداوند متعال ورسولش به آنها دستور داده‌اند و نیز خلوص نیت و پاکی ضمیر را ضامن حفظ تقوی و دینداری در جامعه می‌داند.

مرکز اسلامی کالیفرنیای جنوبی درحالیکه به شدت از قوانین و اصول اخلاقی اسلام دفاع می‌کند، معتقد است هیچ اجباری در دین وجود ندارد.

خدمات

مرکز اسلامی کالیفرنیای جنوبی متعهد به تأمین نیازهای دینی و معنوی مسلمانان تحت پوشش خود است و این مهم را ازظریق آموزش آداب دینی به اعضا و ارائه بهترین خدمات دینی که دربرگیرنده تمام وجوه معنوی و عبادی اسلام (نماز، روزه، حج) باشد، انجام می‌دهد.

نمازهای روزانه: مرکز همه روزه برای انجام نمازهای پنجگانه باز است. درهای مرکز ۱۵ دقیقه قبل از هر نماز باز شده و ۱۵دقیقه بعد از آن بسته می‌شود. ساعت فعالیت‌های اداری مرکز در تمام روزهای هفته به جز شنبه‌ها از ۱۰ صبح الی ۶بعدازظهر است.

نماز جمعه: نمازهای جمعه به صورت هفتگی در تمام طول سال برگزار می‌شوند. سخنرانان برجسته‌، عالمان دینی و پیشوایان مذهبی مرکز به طور مرتب نماز جمعه را تدارک دیده و برگزار می‌کنند. این نماز روزهای جمعه از ساعت یک بعدازظهر با ایراد خطبه نماز جمعه آغاز شده و با انجام فریضه نماز پایان می پذیرد.


اعیاد: مرکز اسلامی کالیفرنیای جنوبی سالانه دو عید بزرگ مسلمانان را جشن می‌گیرد: عید قربان و عید فطر. این جشن‌ها با برگزاری نماز عید آغاز شده، با ایراد سخنرانی ادامه یافته و با برنامه‌های شاد و مفرح خاتمه می‌یابد.

ماه رمضان: برنامه‌های ماه رمضان بارزترین و پررنگ‌ترین فعالیت دینی و معنوی مرکز است. مراسم افطار همه روزه در تالار اجتماعات مرکز برگزار می‌شود، با نماز مغرب، تلاوت قرآن و سخنرانی مذهبی ادامه می‌یابد و در تهایت با نماز عشاء به پایان می‌رسد.

فریضه حج: این مرکز اسلامی هرساله سفر معنوی حج را برای آن دسته از اعضا که علاقه‌مند به رفتن هستند تدارک می‌بیند. مرکز هماهنگی‌های لازم در خصوص کرایه هواپیما، گرفتن ویزا و سایر موارد را برای شرکت‌کنندگان انجام می‌دهد. همچنین قبل از سفر و در طول آن یک راهنما و پیشوای دینی و معنوی برای حجاج در نظر می‌گیرد.

برنامه یکشنبه‌ها: مرکز اسلامی کنفرانس‌ها و سمینارهای متنوع آموزشی را در روزهای یکشنبه برگزار می‌کند.

خدمات اجتماعی: مرکز اسلامی کالیفرنیای جنوبی متعهد به ارائه خدمات اجتماعی با کیفیت بالا است. این خدمات شامل مشاوره خانواده، فعالیت‌های اجتماعی، خدمات آموزشی و کمک‌های مالی است.

ارتباط با مرکز:

آدرس سایت مرکز اسلامی کالیفرنیای جنوبی: http://www.islamctr.org
پست الکترونیکی مرکز: icsc@islamctr.org
تلفن تماس با مرکز:  382-9200 (213)
فکس: 384-4572 (213)
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما