تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۰۴
۰
کد مطلب : ۸۸۶۷

درباره مرکز اسلامی دارالزهرا

درباره مرکز اسلامی دارالزهرا
آکادمی اسلامی الزهرا
این مرکز در تلاش است تا با تکیه بر ارزشها و اصول اخلاقی ناب اسلامی، برنامه های آموزشی کارآمدی را به مورد اجرا بگذارد. برنامه های این مرکز چیزی فراتر از برنامه های آموزشی سایر مراکز تحصیلی است چرا که آشنایی با اصول اخلاقی و معنوی در راس برنامه های آموزشی قرار دارد. هدف این مرکز بر آورده کردن نیازهای فیزیکی، فرهنگی، اجتماعی، احساسی، آکادمیک، و دینی دانش آموزان است.

اهداف آکادمی اسلامی الزهرا
• ایجاد محیطی مملو از احترام متقابل، تحمل پذیر، و قابلیت اعتماد پذیری.
• ایجاد فرصت هایی جهت افزایش ظرفیت های فردی شامل جسم و ذهن و روح.
• ارتقای روح اجتماعی و مسئولیت پذیری مدنی که فرای امور شخصی شامل دورنمای جهانی و درک متقابل می شود.
• تشویق دانش آموزان به داشتن یک زندگی فعال و سلامت.

دانش آموزان، اولیا، و مسئولان آموزشی، چهار اصل را سرلوحه کار خود قرار داده اند:
ادب و احترام، همکاری و تشریک مساعی، ملاحظات و رسیدگی به امور، تعهد.

مدرسه الزهرا
مدرسه الزهرا یک مرکز آموزشی است که کلاسهای آن در روزهای آخر هفته برگزار می شود. امور آموزشی این مرکز شامل برنامه هایی است که اولیا را کمک می کند تا نقش قابل ملاحظه ای در تربیت دینی فرزندانشان ایفا کنند. مدرسه الزهرا توسط شورای مدرسه اداره می شود که گزارشات خود را در اختیار کمیته اجرائی قرار می دهد.

در دنیایی که هر روزه در حال تغییر است شکاف بین نسل ها میان کودکان، جوانان، پدر و مادرها، و پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها، امری ملموس است. سطح توقعات جامعه و افراد در هر نسل کامل متفاوت هستند. با افزایش سطح رفاه و تغییر معیارهای اجتماعی، اصول اخلاقی در حال افول کردن می باشند چرا که مردم به دنبال یک زندگی راحت تر و رفاه و آسایش بیشتر هستند. رسیدگی به امور ذکر شده و نحوه مقابله با آنها رئوس برنامه های آموزشی این مدرسه را شکل می دهد. تکیه بر اصول اخلاقی و دینی و توکل به خدا راه حلی است که این مدرسه سعی دارد در غالب برنامه های آموزشی خود، آنها را نهادینه کند.

همانگونه که مولی متقیان حضرت علی (ع) می فرماید "به جای سخن گفتن، با عمل خود به دیگران آموزش دهید"، موثر ترین گروه در مدرسه الزهرا، معلمان هستند. از دیدگاه دانش آموزان، معلمان به مانند مدل های آموزشی و راهنماهای زندگی هستند. معلمان وقت و کار خود را صرف آموزش، ایجاد انگیزه، در دانش آموزان می کنند و همواره سعی دارند تا بهترین نمونه برای دانش آموزان باشند. این مدرسه مرهون تلاش و فداکاری آنها است. انشا الله که خدا پاداش و اجر کار سخت آنها را عنایت فرماید.

توصیه به اولیا
به منظور کمک به معلمان زمانی را به فرزندانتان اختصاص دهید و درس هایی را که در مدرسه یاد گرفته اند، مرور کنید و توجه ویژه ای به خواندن و درک قرآن کریم داشته باشید.

آیه‌ای از قرآن در مورد علم و دانش
مادامیکه که صاحبان علم و دانش از آموزش علم و دانش خود به دیگران خودداری می کنند، خداوند ناآگاهان را به دلیل نیاموختن مقصر و مسئول نمی داند.

شورای مدرسه الزهرا
شورای مدرسه الزهرا دارای بدنه کاربردی و استراتژیک می باشد که هشت عضو دارد و اولویت برنامه های کاریش برنامه های کاربردی و استراتژیک و هدایت مدرسه الزهرا می‌باشد. هدف شورای مدرسه کسب اطمینان از کمک اعضای اصلی است که گره گشا و حامی مدرسه الزهرا در برنامه‌های کاربردی و استراتژیک هستند که که تاثیر مستقیمی بر روی مدرسه الزهرا می‌گذارند. شورای مدرسه توسط ناظم ادراه می‌شود و گزارشات خود را از طریق مدیر امور فرهنگی و دینی در اختیار کمیته اجرائی قرار می‌دهد.

اعضای فعلی شورای مدرسه الزهرا
شبنم دوجی(Shabnam Dewji)
ناظم
شاهین رشید (Shaheen Rashid)
معاون اداری
زهیرا لاداک ( Zahira Ladak)
هماهنگ کننده فعالیتهای داخلی و برنامه های کمک رسانی
اقبال مغجی Iqbal Meghjee))
نماینده اولیا
طاهره جعفر (Tahera Jaffer)
مشاور معلمان
حسین بوجانیHussein Bhojani
مدیر امور فرهنگی و دینی
حمید جگانیHameed Jagani
مدیر آموزش

تماس با مرکز اسلامی الزهرا
تلفن 7869-274-604
وب سایت www.az-zahraa.org
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما