تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۲
۰
کد مطلب : ۱۰۰۴۹

ممنوع‌الخروج شدن دائمی حجاج حامل مواد مخدر

ممنوع‌الخروج شدن دائمی حجاج حامل مواد مخدر
نبي‌الله حيدری، رئيس پليس فرودگاه‌های كشور گفت که از حمل هرگونه مواد قاچاق به خصوص مواد مخدر در فرودگاه‌ها جلوگيری و با عاملان آن به شدت برخورد خواهد شد.

وي گفت: «از آنجا كه مسافران ايراني در مسافرت‌هاي خارج از كشور به ويژه سفر معنوي و فريضه الهي حج به عنوان سفيران جمهوري اسلامي ايران به دقت مورد توجه هستند بايد مواظب اجراي قوانين داخلي و خارجي بوده و پاسدار ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي باشند.»

رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور، رفتار پليس عربستان را در مواجهه با ايرانيان و شيعياني كه مواردي از تخلفات قانوني دارند، بسيار تبعيض‌آميز عنوان کرد و زندان‌هاي آن كشور نيز وضع نامطلوبي براي سپري كردن دوران محكوميت ندارند.

حیدری از حجاجي كه مجبور به استفاده از داروهاي آرام‌بخش هستند خواست تا حتماً با پزشك كاروان زيارتي هماهنگي لازم را به عمل آورده و از به همراه داشتن دارو بدون نسخه پزشك جدا خودداري كنند.

وی همچنين از تجهيز برخي فرودگاه‌هاي كشور به دستگاه‌های بادی (اسكنر) خبر داد و افزود: «با راه‌اندازي اين دستگاه‌ها كه براي تشخيص مواد مخدر بلعيده شده، به صورت چشمگيري از قاچاق مواد مخدر كاسته شده است.»

رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور از زائران درخواست رد تا از حمل هر نوع داروي روان‌گردان در هنگام ورود به كشور عربستان خودداري كنند و در صورت بيماري و نياز به مصرف داروي خاص حتي استفاده از قرص‌هاي آرام‌بخش و كدئين‌دار حتماً نسخه پزشك را به همراه داشته باشند.

حيدري از کشف بيش از ۴۸۸ كيلوگرم انواع مواد مخدر در فرودگاه‌هاي كشور در هفت ماه گذشته خبر داد.

وي، تعداد دستگيرشدگان در زمينه مواد مخدر را در فرودگاه‌هاي كشور ۳ هزار و ۳۱۹ نفر اعلام كرد كه از اين تعداد ۴۰۹ نفر زن بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما