تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۴۲۹۰

متون دینی منظوم، پاسخ‌گوی سلیقه مخاطب ایرانی است

متون دینی منظوم، پاسخ‌گوی سلیقه مخاطب ایرانی است
فرهنگ: محمود رزاقی متخلص به (ارم) که شاعر اهل بیت(ع) است، تاكنون آثار دینی متعددی را به نظم كشیده است. به گفته وی ایرانیان به شعر علاقه فراوانی دارند و با آن مأنوس‌اند، به همین دلیل متون دینی منظوم ممكن است اشیاق دو چندانی برای مطالعه در آنها ایجاد كند.

این شاعر اهل‌بیت(ع) تاكنون قرآن كریم، نهج‌البلاغه، نهج الفصاحه، صحیفه سجادیه، درر الحكم و درر الكلم، برگزیده مفاتیح الجنان، سخنان امام حسین(ع) از مدینه تا كربلا، رساله الحقوق امام سجاد(ع) و اعلامیه و منشور كوروش كبیر را به نظم در آورده است.

رزاقی درباره انگیزه‌اش در به نظم درآوردن این آثار اظهار داشت: حدود چهل سال است كه دست به قلم دارم و كتاب‌های متفرقه‌ای نوشته و منتشر كرده‌ام، در این مدت پس از تجربه برخی تحولات فكری، تصمیم گرفتم برخی آثار دینی را به نظم درآورم.

وی كه ترجمه قرآن كریم را نیز به شعر درآورده است، بیان داشت: برای به نظم كشیدن قرآن از چند ترجمه و تفسیر استفاده كردم.

رزاقی متون دینی منظوم را به دلیل زیبایی و شیوایی متن، خواندنی‌تر و پركشش‌تر برشمرد و گفت: ایرانیان به شعر علاقه فراوانی دارند و با آن مأنوس‌اند، به همین دلیل متون دینی منظوم ممكن است اشیاق دو چندانی برای مطالعه در آنها ایجاد كند.

این شاعر افزود: هنگامی كه حدیث كوتاهی در قالب یك رباعی بیان شود، به لحاظ بداعت و جنبه‌های ادبی می‌تواند اثر پایدارتری در ذهن مخاطب داشته باشد.

وی درباره شیوه‌اش گفت: احادیث كوتاه در قالب رباعی و متون بلند در قالب مثنوی منظوم می‌شوند.

رزاقی با اشاره به عدم حمایت مسوولان از كتاب‌هایش با وجود موضوع دینی آنها گفت: بسیاری از نسخه‌های كتاب‌هایی كه تاكنون به چاپ رسانده‌ام، به فروش نرسیده‌اند.

كتاب‌های محمود رزاقی از سوی انتشارات خوشه پروین منتشر شده‌اند.
مرجع : خبرگزاری کتاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما