تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۵۰۶۸
در مختارنامه خواهید دید

«كیان» ایرانی شمر را می‌كشد

«كیان» ایرانی شمر را می‌كشد
فرهنگ: رضا رویگری از بازی درنقش کیان می‌گوید.
این بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص «مختارنامه» به بانی فیلم می‌گوید: من پیش از این با داود میرباقری سابقه همكاری داشته‌ام، ایشان روی كار من شناخت كامل داشتند و من هم با سبك كاری‌ ایشان و البته شناخت و مطالعه عمیق‌شان در تاریخ مطلع بودم، ایشان اعتقاد دارند چهره من به شدت ایرانی است و به همین دلیل پیشنهاد ایفای این شخصیت تاریخی را به من سپردند.

رویگری درخصوص شخصیت کیان تصریح کرد: من هم مثل شما «كیان» و حضور و جایگاه این سردار ایرانی را كه در ماجرای مختار بسیار تاثیرگذار بود نمی‌شناختم، اما داود میرباقری با توجه به مطالعات عظیمی كه در دل تاریخ اسلام داشته و شما منابع مورد تحقیق او را در تیتراژ سریال ملاحظه می‌كنید، این شخصیت را از دل تاریخ درآورده است. میرباقری با توجه به اطلاعاتی كه راجع به كیان داشت تمام ویژگی‌های لازم برای بازی در این نقش را به من داد، او پیش از اینكه فیلمنامه را به شكل كامل در اختیار ما قرار دهد با توضیحات كامل و جامعش راجع به كیان از جایگاه، این شخصیت در دل قصه مختار برای من صحبت كرد.

شاید خیلی‌ها ندانند، اما جالب است بدانید در ماجرای قیام مختار، شمر كه از بچه‌ خردسال تا پیرمردهای ما او را می‌شناسند، توسط كیان كشته می‌شود و در حالی كه به این مسئله مهم در هیچ كجا اشاره‌ای نشده است و در واقع جزو مطالعاتی است كه داود میرباقری داشته و در اختیار ما قرار داده است. من به استناد اطلاعات فیلمنامه و توضیحات میرباقری ایفای این نقش را برعهده گرفتم.

علاقه‌مندان به این سریال تاریخی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به «پرونده خیمه» درباره «سریال مختارنامه» مراجعه کنند.
مرجع : فرهیختگان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما