تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۵۶۴۱

انتخاب استان مرکزي به عنوان قطب تعزيه کشور

انتخاب استان مرکزي به عنوان قطب تعزيه کشور
ایران‌زمین: مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي از انتخاب استان مرکزي به عنوان قطب تعزيه کشور در سال‌جاري خبر داد.

مصطفي مشايخي افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ گروه تعذيه در سطح استان مورد شناسايي قرار گرفته‌اند و اين در حالي است که بر اساس هماهنگي‌هاي به‌عمل آمده، استان مرکزي به عنوان قطب تعذيه کشور شناخته شده که اين شورا، رسما کار خود را زير نظر انجمن نمايش استان، آغاز کرده است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي در حال‌ اجراي ارشاد در سال‌جاري اظهار داشت: تشکيل انجمن موسيقي، تشکيل شوراي تعزيه، تشکيل گروه فرهنگي هنري حرير، تشکيل انجمن شعر آئيني محراب و هم‌چنين فعال شدن شوراي فرهنگ عمومي استان نيز از جمله برنامه‌هايي است که براي اولين بار در سال‌جاري صورت پذيرفت.

وي با اشاره به تشکيل شوراي انجمن موسيقي افزود: انجمن موسيقي، اجراي موسيقي‌هاي مختلف را از جمله موسيقي سنتي و غير سنتي در دستور کار خود قرار داده و اين در حالي است که در طول مدت زمان ۱۰ ماهه شکل‌گيري اين انجمن، بيش‌ترين اجراي موسيقي در استان مرکزي برگزار شده است.

مشايخي ادامه داد: برگزاري بزرگ‌داشت سه تن از بزرگان موسيقي کشور و استان يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي اجرا شده توسط اين انجمن در سطح استان بوده و اين در حالي است که جشنواره موسيقي حماسي به عنوان يکي از برنامه‌هاي مهم و در دستور کار اين انجمن قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما