تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
۰
کد مطلب : ۲۲۶۱۹

افزایش غنای محتوا باید در دستور کار مداحان قرار گیرد

افزایش غنای محتوا باید در دستور کار مداحان قرار گیرد
مهدی فروزان ظهر جمعه در حاشیه برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی کاشمر اظهار داشت: مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) باید در مجالس و محافل مذهبی از بیان اشعار و مطالبی که در شأن این گونه مجالس نیست خودداری کنند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مداح در انتقال مفاهیم دینی و مذهبی یادآور شد: مداح باید با بالابردن ظرفیت علمی و بهره‌گیری از سبک‌های جدید در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی و مذهبی بدور از انحراف و در مسیر صحیح گام بردارند.

فرماندار کاشمر با تأکید بر پرهیز از فخر فروشی، بر آموزش مستمر مداحان و بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان تأکید و خاطرنشان کرد: مداح با مطالعه و استفاده از تجربیات پیشکسوتان می‌تواند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری سپری کند.

وی با بیان اینکه داشتن معرفت مانع از گرفتار شدن افراد در توطئه‌های دشمن و انحرافات می‌شود، تصریح کرد: فرد مداح نباید هیچ‌گاه در کلام و رفتار خود به بیان خرافات بپردازند و همواره تلاش کنند با خلوص نیت در این راه گام بردارند.

فروزان با اشاره به آغاز بکار مرکز آموزش تخصصی مداحی در کاشمر افزود: باید از این ظرفیت در راستای شناسایی و آموزش افراد با استعداد استفاده کرد؛ ضمن اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی برای سایر مداحان نیز می‌تواند در ارتقای سطح علمی و آگاهی آنان نیز کمک کند.

فرماندار کاشمر با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مداحان با استعداد در این شهرستان پیشنهاد داد که کانون مداحان شهرستان به عنوان متولی این امر نسبت به برگزاری جلسات منظم و مستمر مبنی بر آموزش و برطرف کردن اشکال مداحان اقدام کند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما