تاریخ انتشار
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۳۴۰۴

سینمای دینی را به حال خود رها نکنیم

سینمای دینی را به حال خود رها نکنیم
جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون درباره جایگاه و ویژگی‌های سینمای دینی اظهار کرد: در ارتباط با ژانر سینمای دینی به شدت مدیون بعد از انقلاب هستیم، زیرا این ژانر بعد از آن بود که به وجود آمد؛ البته سریال حضرت ایوب(ع) نیز شروع خوبی بود که در این زمینه به بلوغ برسیم و بتوانیم دغدغه‌های دینی خود را در سینما و تلویزیون به صورت تصویری بیان کنیم.

آثار سینمایی و تلویزیونی برگرفته از قرآن می‌تواند الگوی خوبی برای پیشرفت و تعیین مسیر در این زمینه باشند، اما به یک واقعیت تلخ باید اشاره کنم و آن هم این است که ژانر سینمای دینی ما بسیار کمرنگ است و اصلاً توقع نداشتم با آن شروع خوبی که بعد از انقلاب داشتیم، امروز در این نقطه بایستیم. به نظر من جایگاهی که در آن قرار داریم به دلیل کم‌کاری‌هایی است که صورت گرفته.

وی افزود: یکی از دلایلی که سبب شده است در ژانر سینمای دینی در جا بزنیم، ترس فیلم‌سازان از ورود به این عرصه و یا نداشتن اطلاعات کافی است. در ضمن ممکن است از طرف مدیران فرهنگی زمینه برای ورود فراهم نشده باشد. باید تمام این موضوعات به خاطر اهمیت سینمای دینی با جدیت مورد بررسی قرار بگیرد و در کمترین زمان، موانع برداشته شود. ژانر سینمای دینی جوان است و اگر به آن پرداخته نشود به بلوغ نمی‌رسد. تمام این‌ موارد به فیلم‌ساز و میزان علاقه آن به کار در این زمینه، همچنین توجه مدیران فرهنگی به موارد ارزشی در سینما و تلویزیون بستگی دارد.

حضور مؤثر روحانیت در سینما

بازیگر سریال «مختارنامه» در ارتباط با حضور روحانیون در عرصه سینمای دینی چنین توضیح داد: به نظر من روحانیون کمک‌های بسیار زیادی می‌توانند به این عرصه بکنند. آنها می‌توانند با عنوان مشاور مذهبی وارد عرصه عمل شوند. نکته دیگر این‌که هر اندازه فیلم‌سازان خودشان را در فیلم‌سازی استاد بدانند، باز هم به حضور روحانیون برای کار در زمینه سینمای دینی احتیاج دارند، چون درک متفاوتی نسبت به مقوله دین دارند و روحانیت با پرداختن به جزئیات، کمک بسیار زیادی به آثاری از این دست خواهند کرد.

دهقان در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر قرار است به کارهای ارزشی توجه نشود، تکلیف ما را روشن کنند و پول بیت‌المال را بی‌جهت هزینه نکنند. در این زمینه بسیار بیش از آنچه تاکنون توجه و حمایت شده، نیاز است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما