تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۴۰۲۷

میزان لطافت ادبی اشعار آئینی به نزدیکی با اهل بیت(ع) بستگی دارد

میزان لطافت ادبی اشعار آئینی به نزدیکی با اهل بیت(ع) بستگی دارد
سیمین‌دخت وحیدی، شاعر متعهد و پیشکسوت کشورمان درباره تأثیر حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی و سروده‌های خود گفت: همه زنان مسلمان از حضرت فاطمه(س) الهام گرفته‌اند و این بانوی گرامی تأثیر خوبی بر زندگی من داشته است؛ چرا که معلم واقعی زنان مسلمان است و باید به وی اقتدا کنیم.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) زنی است که با امیرالمؤمنین علی(ع) ازدواج کرد و با تحمل ناملایمات و سختی‌های بسیاری در طول زندگی خود، توانست فرزندانی چون امام معصوم(ع) را تربیت کند؛ از این رو سرمشق‌گیری زنان امروز از زندگی زنانی چون حضرت فاطمه و حضرت خدیجه(س) یک ضرورت است و در این صورت عاقبت به خیر خواهند شد.

وحیدی در ادامه با اشاره به وظایف مادری عنوان کرد: مادر بودن امری ذاتی است که محبتی در دل مادر وجود دارد تا بتواند فرزند خود را تربیت کند و این مادری تأثیر چندانی در سرودن شعرهای من نداشته، هر چند ممکن است تأثیرهای اندکی داشته باشد، اما هر چه از لطافت ادبی در شعرهایم بوده از طبیعت شعری بوده و این موضوع بیشتر به روحیه فرد و اینکه تا چه اندازه به خداوند و ائمه اطهار(ع) نزدیک است، بستگی دارد.

وی در ادامه درباره بهترین هدیه‌ای که از فرزندان خود برای روز مادر گرفته است، گفت: بهترین هدیه این بوده که فرزندانم این روز را به من تبریک گفته‌اند و من انتظار زیادی از آنها ندارم.

وحیدی در پایان در توصیه به مادران جوان عنوان کرد: عشقی که از فرزند در دل مادر به وجود می‌آید، سرمایه بزرگ و ارزشمندی است. همان طور که از شیره جان خود برای پرورش فرزندش بهره می‌گیرد و شیرین‌ترین رخداد در زندگی یک زن، داشتن فرزند است.

وی یادآور شد: هیچ چیزی به حلاوت و شیرینی این موضوع نیست که یک زن بتواند یک انسان تربیت کند، نه اینکه صرفاً موجودی را به دنیا آورد؛ انسانی که تابع فرامین الهی باشد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما