تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۲۳
۱
۰
کد مطلب : ۳۲۹۶

بهرام بيضايی برای بازی در نقش شمر ابراز علاقه کرد

بهرام بيضايی برای بازی در نقش شمر ابراز علاقه کرد
به گزارش خيمه، اين كارگردان گفت: «در متن‌های حماسی و تراژدی، نقش مثبت و منفی وجود داشته‌اند، اما امروز كاربردی ندارند.»

نويسنده فيلمنامه روز واقعه افزود: «امروز از فضايی كه تراژدی نوشته شده، دور شده‌ايم و به عصر فناوری و عقل قدم گذاشته‌ایم؛ مثلا شمر در يك نمايش بسيار جذاب است و اگر روزی بازيگر می‌شدم حتما اين نقش را بازی می‌كردم، چون كمتر كسی است كه اين نقش را بازی می‌كند.»

بيضايی تصريح کرد: «معنای ديگر بازيگر مقلد است، در كشور ما متأسفانه بازيگری يك امر ناپسند است و يك بازی روشن و رسمی را ناپسند می‌دانند؛ مقلد يعنی كسی كه بازی می‌كند يا چيزی را تقليد می‌كند و يا همان تقليد‌چی گفته می‌شود.»

فيلم سينمايی «روز واقعه» بر اساس متنی از بهرام بيضايی و کارگردانی شهرام اسدی در سال 1373 ساخته شده است که می‌توان اين فيلم را جدی‌ترين فيلم سينمای ايران دانست که به طور مستقيم به محرم و قيام امام حسين(ع) و واقعه عاشورا می پردازد.

موسيقی ماندگار و تاثيرگذار مجيد انتظامی و بازی بسيار خوب بازيگران اين اثر در صحنه‌های مختلف را می توان به عنوان بخشی ديگر از ويژگی‌های مثبت و قابل توجه اين اثر نام برد.

داستان اين فيلم درباره مردی مسيحی به نام عبدالله است که به تازگی به اسلام روی آورده و برای ازدواج با دختری مسلمان آماده می شود؛ او در روز ازدواج خود با راحله ندایی می شنود که او را به ياری می‌خواند.

عبدالله به سمت کربلا حرکت می کند، بی آنکه خود بداند مقصد اصلی او کجاست و در روز عاشورا پس از شهادت امام و یارانش به کربلا می رسد.

عزت‌الله انتظامی، عليرضا شجاع‌نوری، لادن مستوفی، جمشيد مشايخی، مهدی فتحی، سعيد نيکپور، محمدعلی کشاورز، حسين پناهی، ژاله علو، حميده خیرآبادی، عنايت بخشی و منصور والامقام تعدادی از بازيگران فيلم را تشکيل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

lotfan chenan che emileostad bahram beyzayi ra darid send konid.tank u