تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۵
۰
کد مطلب : ۷۳۵۴

بسته‌های فرهنگی زائران عتبات در اختیار آژانس‌ها قرار می‌گیرد

بسته‌های فرهنگی زائران عتبات در اختیار آژانس‌ها قرار می‌گیرد
حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر، معاون آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری بیان کرد که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیته فرهنگی عتبات عالیات تصمیم گرفته شد تا کتب منتشره و تعدادی لوح‌های فشرده صوتی و تصویری تهیه شده توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص عتبات عالیات عراق و سوریه به صورت بسته فرهنگی در اختیار آژانس‌ها قرار گیرد تا زائران بتوانند از آن ها بهره‌مند شود.

در جلسه کمیته فرهنگی عتبات عالیات همچنین مقرر شد تا برای زائران عتبات عالیات و سوریه پیش از اعزام دو جلسه آموزشی و توجیهی در نظر گرفته شود که یک جلسه به صورت کاروانی و یک جلسه به صورت متمرکز و جمعی برگزار شود.

حدود چهار هزار و ۶۰۰ روحانی و مدیر برای همراهی زائران در سفر زمینی عتبات عالیات سازماندهی می‌شوند و بسته های فرهنگی مناسب با روحانیان و مدیران کاروان‌ها آماده می‌شود.

 تعدادی پژوهشگر نیز جهت بررسی میدانی اماکن مورد بازدید زائران به عتبات از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت اعزام خواهند شد تا پس از بررسی و مطالعه محصول کار آنان به صورت کتاب یا جزوه برای آگاهی بیشتر مردم و زائران و تشریح اماکنی که پیشینه صحیح تاریخی ندارند در قالب متون جدید منتشر شود.

طی هماهنگی‌های بعمل آمده گروه‌های مستند ساز و تولیدی به صورت نوبتی به عراق اعزام خواهد شد و همچنین صدا و سیما نسبت به اطلاع‌رسانی به زائران با جدیت بیشتری عمل می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما