تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۱۷
۰
کد مطلب : ۷۷۵۱

درباره مرکز اسلامی ژاپن

درباره مرکز اسلامی ژاپن
در همین زمان گروهی موسوم به جماعت تبلیغی از پاکستان به ژاپن آمدند و ژاپنی‌هایی که در آسیای جنوب شرقی و چین مسلمان شده بودند نیز به کشورشان بازگشتند.
در اواخر دهه ۱۹۵۰ دانشجویانی از کشورهای مسلمان به دانشگاه های ژاپن پیوستند که به همراه تعداد قابل توجهی از دانشجویان مسلمان ژاپنی در سال ۱۹۶۱ انجمن دانشجویان مسلمان ژاپن را تأسیس کردند. در سال ۱۹۷۴ نیز شخصی به نام صالح سمارای (Salih M. Samarrai) و تعدادی دیگر اساس مرکز اسلامی ژاپن را پایه‌ریزی کردند. در ابتدا فعالیت‌های این مرکز حول محور مسجد توکیو انجام می‌شد.

تاریخچه

پیشینه مرکز اسلامی ژاپن به سال ۱۹۶۶ بازمی‌گردد اما این مرکز در سال ۱۹۷۵ دوباره سازماندهی شد. مرکز اسلامی ژاپن قانوناً به عنوان مرکزی مستقل، غیرتجاری و غیرسیاسی ثبت شده است. منابع مالی این مرکز از طریق هدایا، کمک‌های مردمی‌، حق عضویت و فروش کتب و تولیدات اسلامی وادبی تأمین می‌شود.

فعالیت‌های مرکز

دعوت به اسلام، برگزاری سخنرانی‌های دینی واسلامی‌، برگزاری کلاس‌های آموزش زبان عربی‌، تولید و توزیع کتب و کالاهای اسلامی به عنوان اصلی‌ترین استراتژی مرکز برای گسترش دعوت به اسلام‌، برگزاری آزمون‌ها و رقابت‌های دینی و رفتن به گردش‌های دسته جمعی از جمله فعالیت‌های عمده مرکز اسلامی ژاپن است.

مرکز اسلامی ژاپن پیش‌قدم نهضت دعوت به اسلام در این کشور است. هم اکنون اسلام در همه بخش‌های ژاپن گسترش یافته و سازمان‌های اسلامی بسیاری با هدف دعوت به اسلام در این کشور ایجاد شده‌اند. مرکز اسلامی ژاپن از راه‌های مختلفی برای گسترش فعالیت‌های دعوتی خود استفاده کرده است که برخی از آنها از این قرارند: توزیع کتب و کالاهای اسلامی‌، معرفی اسلام از طریق پست الکترونیکی‌، تلفن‌، برگزاری سخنرانی‌های مذهبی در مدارس و دانشگاه‌ها و نیز در خود مرکز و توزیع دفترچه‌هایی با موضوع دین اسلام در سطح شهر و میان شهروندان.

خدمات

ارائه گواهی شهادت، خدمات مربوط به عقد و ازدواج اسلامی‌، راهنمایی های تلفنی و...

پروژه احداث مدرسه اسلامی در ژاپن

برای نگه داشتن کودکان مسلمان ژاپنی و غیرژاپنی در مسیر صحیح اسلام‌، نیاز به وجود مدارس اسلامی وجود دارد، اما متأسفانه هم اکنون هیچ مدرسه اسلامی در این کشور وجود ندارد. بنابراین مرکز اسلامی ژاپن از مدت‌ها قبل تلاش های خود را درجهت احداث یک مدرسه اسلامی برای آموزش مبانی اسلام به نسل جدید مسلمانان ژاپن آغاز کرده است.

ارتباط با مرکز

http://islamcenter.or.jp/eng/index.html
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما