تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۷
۰
کد مطلب : ۷۸۰

اعلام ويژه برنامه هاي شبکه اول سيما در ايام محرم

اعلام ويژه برنامه هاي شبکه اول سيما در ايام محرم
به گزارش خیمه، يکي از اين برنامه ها مجموعه مستند «مرکز آسمان» است که هم اکنون به مرحله تدوين رسيده است. اين مجموعه، که توسط سيد «رضا حسيني» براي گروه حماسه و دفاع شبکه اول سيما تهيه مي شود، در13 قسمت 30 دقيقه اي توليد مي شود.

اين مستند که کارگرداني آن را نيز سيد رضا حسيني بر عهده دارد، قصد دارد وجه تشابه هشت سال دفاع مقدس با نهضت عاشورا و واقعه کربلا را به تصوير بکشد.

مصاحبه با خانواده شهدا و جانبازان جنگ تحميلي، بخش هايي از اين مجموعه مستند است.

بر اساس گزارش روابط عمومي شبکه اول سيما، در گروه فيلم و سريال اين شبکه نيز سريال داستاني «خونمردگي» در 13 قمست 50 دقيقه اي به تهيه کنندگي محمدرضا شفيعي در حال تهيه است و جواد مزدآبادي کارگرداني آن را بر عهده دارد.

در اين سريال بازيگراني چون پولاد کيميايي، ليلا اوتادي، سياوش طهمورث، عبدالرضا اکبري، حبيب دهقان نسب، سولماز غني، شهرام عبدلي و حشمت آرميده به ايفاي نقش پرداخته اند.

فيلم نامه خونمردگي را سعيد نعمت الله نگاشته است و داستان آن درباره يک قهرمان رشته ورزشي رزمي است که پس از بازگشت از مسابقات جهاني در مي يابد برادرش به طرز مشکوکي به قتل رسيده است. رسول تصميم مي گيرد راز قتل برادرش را افشا کند و....

کار تصويربرداري سريال خون مردگي حدود سه ماه به طول خواهد انجاميد و در دهه اول محرم امسال از شبکه اول سيما پخش خواهد شد. لوکيشن هاي اين سريال در تهران و شهرهاي شمالي ايران مي گذرد و داستان آن در ماه محرم اتفاق مي افتد.

ديگر عوامل اين سريال را سيد حسين يعقوبي مدير توليد، طراح صحنه و لباس ايرج ملکي، برنامه ريز احمد کاوري، دستيار اول کارگردان حبيب قلي زاده، مشاور فيلم نامه دکتر محمد شجاعي، جلوه هاي ويژه محسن روزبهاني، تدوين خشايار موحديان تشکيل مي دهند .

«سنگربانان صبور»، عنوان مجموعه اي ديگر است که با ساختاري مستند - داستاني است براي پخش در ايام محرم در گروه خانواده شبکه اول سيما توليد مي شود.

اين برنامه که هر روز به مدت 15 دقيقه در دهه محرم پخش خواهد شد، به مسئله خانواده معظم شهدا و جانبازان و مسائل و مشکلات آنان مي پردازد. در اين برنامه با تاکيد بر نقش بانوان خانواده در قوت و انسجام خانواده و انتقال ارزش هاي مقدس اسلامي به زحمات و کوشش هاي بي چشم داشت آنان مي پردازد.

سنگربانان صبور، توسط سيد "محمد خامسي" نوشته و کارگرداني شده است و "محسن خان زاده" آن را با مشارکت گروه تلويزيوني شاهد و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران براي گروه خانواده شبکه اول سيما تهيه کرده است.

از ديگر برنامه هاي ويژه ماه محرم شبکه يک مجموعه «کرانه هاي کبود» است، اين مجموعه از سه قسمت با سه داستان مجزا تشکيل شده و موضوع محوري اين سه قسمت، عشق و ارادت به حضرت عباس (ع)، در سه دوره متفاوت يعني قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران پس از جنگ است.

"صادق کرميار"، کارگرداني هر سه قسمت اين مجموعه اپيزوديک با نام هاي «ارتباط»، «کرانه هاي کبود» و «ميزباني» را بر عهده دارد و زمان هر قسمت از اين مجموعه نيز 30 دقيقه است.

«کرانه هاي کبود»، توسط علي لدني براي گروه حماسه و دفاع شبکه اول سيما تهيه مي شود و اسفنديار شهيدي نيز مديريت تصويربرداري آن را بر عهده دارد. در اين مجموعه بازيگراني چون رويا افشار، کاوه سماک باشي، سيروس کهوري نژاد، ابوالفضل عقيلي و پانته آ مهري نيا به ايفاي نقش پرداخته اند.


علاوه بر اين در گروه خانواده شبکه برنامه سيماي خانواده در ايام محرم با ويژه برنامه هايي ميزبان مخاطبان خود خواهد بود. اين ويژه برنامه که در دهه محرم هر روز از شبکه اول سيما پخش خواهد شد، از بخش هاي مختلفي برخوردار است که از آن جمله مي توان به ويژه برنامه تازه ها، عکاسخانه خانواده و پخش مراسم عزاداري و ارتباط مستقيم با شهرهاي مقدس قم و مشهد و حرم حضرت شاهچراغ در شيراز اشاره کرد.

بررسي قيام عاشورا و نقش آن در تحکيم دين اسلام و نمايش عشق و علاقه مردم شهرهاي مختلف ايران به امام حسين (ع) از اهداف اين ويژه برنامه ها است.

در گروه فرهنگ و معارف شبکه دو نيز برنامه هاي براي ايام محرم تدارک ديده شده است. «کاروان عاشورايي» مجموعه برنامه اي مستند ترکيبي است که به همت "حسن کمالي" تهيه مي شود و شامل بخش هاي مختلفي همچون سخنراني و مداحي، گزارش از مراسم عزاداري انجام شده در ايام محرم در شهرهاي مختلف ايران و گفتگو با کارشناسان است. اين برنامه در 15 قسمت 70 دقيقه ايي از اول محرم هر شب از شبکه يک سيما پخش خواهد شد.

برنامه ديگر اين گروه ميان برنامه «روز خدا» است. اين برنامه که در خلال برنامه هاي شبکه يک و در ساعات مختلف شبانه روز پخش خواهد شد، شامل مستندهاي گزارشي با حال و هواي ايام محرم، پخش احاديثي از حضرت اباعبدالله الحسين(ع) همچنين پخش عزاداري و نوحه خواني در عزاي سالار شهيدان خواهد بود. اين برنامه به مدت 5 الي 10 دقيقه در ميان برنامه هاي شبکه يک پخش خواهد شد.

بنابرگزارش سرويس هنري برنا، همچنين در گروه هاي اجتماعي، کودک و نوجوان و فرهنگ، تاريخ و هنر نيز برنامه هايي تهيه شده است که در ايام محرم از شبکه يک سيما پخش خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما